Raporty bieżące

Raport bieżący nr 34/2019

2019.07.08 15:43

PGNIG: Zmiana porządku obrad NWZ PGNiG SA zwołanego na dzień 31 lipca 2019 roku

Zarząd Spółki Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo SA („Spółka”), w nawiązaniu do raportu bieżącego nr 32/2019 z dnia 2 lipca 2019 roku, niniejszym informuje o złożeniu przez uprawnionego akcjonariusza – Skarb Państwa reprezentowanego przez Ministra Energii - na podstawie art. 401 § 1 Kodeksu spółek handlowych, wniosku o uzupełnienie porządku obrad Nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia Spółki zwołanego na dzień 31 lipca 2019 roku o następujący punkt: „Podjęcie uchwały w sprawie zmian do Statutu Spółki Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo S.A.”

W związku z powyższym Zarząd Spółki ogłasza zmieniony porządek obrad Nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia:

1.Otwarcie obrad Walnego Zgromadzenia.
2.Wybór Przewodniczącego Walnego Zgromadzenia.
3.Stwierdzenie prawidłowości zwołania Walnego Zgromadzenia oraz jego zdolności do podejmowania uchwał.
4.Sporządzenie listy obecności.
5.Przyjęcie porządku obrad.
6.Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na objęcie udziałów w podwyższonym kapitale zakładowym PGNiG Upstream Norway AS.
7.Podjęcie uchwały w sprawie zmian do Statutu Spółki Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo S.A.
8.Zamknięcie obrad Walnego Zgromadzenia.


Zarząd Spółki informuje również, że projekt uchwały w sprawie zmian do Statutu Spółki zostanie przekazany do publicznej wiadomości odrębnym raportem bieżącym, niezwłocznie po otrzymaniu treści projektu od akcjonariusza.


Podstawa prawna:
§ 19 Ust. 1 pkt. 3 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 29 marca 2018 r. w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartościowych oraz warunków uznawania za równoważne informacji wymaganych przepisami prawa państwa niebędącego państwem członkowskim (Dz. U. 2018, poz. 757).

Uzasadnienie do punktu nr 7 zmienionego porządku obrad

W związku z nowelizacją ustawy z dnia 16 grudnia 2016 r. o zasadach zarządzania mieniem państwowym, zachodzi konieczność dokonania zmian postanowień implementowanych do Statutu Spółki w 2017 r.

Znowelizowana ustawa doprecyzowała niektóre zapisy budzące wątpliwości interpretacyjne, jakie pojawiły się od czasu wejścia w życie ustawy. Dotyczy to m.in. art. 17 ust. 2 pkt 1 ustawy, gdzie uszczegółowiono, że umowy o usługi prawne, usługi marketingowe, usługi w zakresie stosunków międzyludzkich (public relations) i komunikacji społecznej oraz usługi doradztwa związanego z zarządzaniem będą wymagały zgody organu nadzorczego, jeżeli wysokość wynagrodzenia przewidzianego za świadczone usługi łącznie w tej umowie lub innych umowach zawieranych z tym samym podmiotem będzie przekraczała 500.000 zł netto w stosunku rocznym. Ma to zapobiec unikaniu zawierania umów przekraczających powyższy próg poprzez dzielenie wynagrodzenia na kilka umów zawieranych z tym samym podmiotem. W art. 17 ust. 4 ustawy odnoszącym się do zasad zbywania składników aktywów trwałych w trybie przetargu lub aukcji oraz wyjątków od obowiązku ich zastosowania doprecyzowano, że próg określony na 20.000 zł odnosi się do wartości rynkowej.

Ponadto znowelizowana ustawa dopuszcza możliwość przypisania kompetencji, o których mowa w art. 17 ust. 1 ustawy z dnia 16 grudnia 2016 r. o zasadach zarządzania mieniem państwowym, Radzie Nadzorczej Spółki.

Dodatkowo zaproponowane zmiany dotyczą wprowadzonego ustawą obowiązku sporządzania przez Zarząd sprawozdania ze stosowania dobrych praktyk określonych przez Prezesa Rady Ministrów na podstawie art. 7 ust. 3 ustawy o zasadach zarządzania mieniem państwowym w zakresie ładu korporacyjnego, społecznej odpowiedzialności biznesu oraz sponsoringu. Ustawa z dnia 21 lutego 2019 r. o zmianie ustawy o zasadach zarządzania mieniem państwowym oraz niektórych innych ustaw dopuściła możliwość przedkładania organowi nadzorczemu, zamiast walnemu zgromadzeniu sprawozdań, o których mowa w art. 17 ust. 6 ustawy o zasadach zarządzania mieniem państwowym.

powrót do list raportów