Zastanawiasz się jak czytać fakturę? Nie wiesz jak zaktualizować dane lub jak sprawdzić historię operacji na swoim koncie? Chciałbyś poznać sposoby płatności? Na te i inne pytania znajdziesz odpowiedź poniżej.

Jak prawidłowo czytać fakturę?

 

  • Nazwa plikuTyp plikuWaga pliku
  • Faktura rozliczeniowa - jak czytać pdf 740.13 kB
1
Numer konta

Jest to twój indywidualny numer rachunku dedykowany wpłatom za otrzymane faktury.

2
Numer Klienta

To indywidualny numer przypisany każdemu Klientowi. Służy do identyfikacji w kontaktach z nami.

3
Adres punktu poboru

Miejsce, gdzie pobierasz paliwo gazowe. Pod adresem podany jest numer gazomierza.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
4
Taryfa

Oznaczenie grupy taryfowej, zgodnie z którą jesteś rozliczany (grupy od W-1.1 do W-4). Kwalifikacja do grupy taryfowej zależy od miejsca odbioru paliwa gazowego - według operatora sieci, z której następuje pobór, rodzaju pobieranego paliwa gazowego (gz wysokometanowy, gaz zaazotowany, gaz propan-butan - powietrze lub gaz propan-butan - rozprężony) I rocznej ilości pobieranego paliwa gazowego.

5
Wielkość zużycia

Ilość zużytego paliwa gazowego w danym okresie rozliczeniowym.

6
Cena za paliwo gazowe

Cena netto jednej kilowatogodziny paliwa gazowego. Opłaty te zwykle stanowią 5-6-% całego rachunku.

7
Abonament

Zryczałtowana opłata stała pobierana za każdy miesiąc kalendarzowy niezależnie od tego, jaką ilość paliwa gazowego zużyjesz. Zawiera koszty związane z wystawianiem i dostarczaniem faktur, obliczaniem neleżności, prawidłowością rozliczeń itp.

8
Opłata dystrybucyjna stała

Są to koszty eksploatacji, monitorowania i modernizacji gazociągów. pobierana jest co miesiąc za dany okres rozliczeniowy niezależnie od zużycia.

9
Opłata dystrybucyjna zmienna

Jest to opłata za dostarczenie paliwa gazowego o właściwych parametrach jakościowych i w określonych ilościach, naliczana proporcjonalnie do zużycia.

10
Kwota do zapłaty oraz termin płatności

Suma wszystkich opłat brutto, którą należy zapłacić. Pamiętaj, że za datę wpłaty przyjmuje się datę wpływu środków pieniężnych na nasz rachunek.

Jak zaktualizować dane na fakturze?

Jeśli chcesz zmienić: nazwisko, adres korespondencyjny, adres zamieszkania lub telefon, możesz to zrobić składając oświadczenie o zmianie danych Klienta zawartych w umowie. Takie oświadczenie możesz zgłosić na dokumencie przygotowanym przez Ciebie, formularzu dostępnym TUTAJ lub telefonicznie na numer telefonu wskazany na fakturze. Zgłoszenie pisemne może mieć formę elektroniczną (skan) lub listu, który trzeba przesłać na adres wskazany na fakturze lub innym dokumencie, na podstawie którego następuje płatność z tytułu realizacji umowy.

Podpisane oświadczenie o zmianie danych klienta zawartych w umowie możesz złożyć osobiście w siedzibie Biura Obsługi Klienta, wysłać pocztą na adres właściwego Biura Obsługi Klienta, bądź wysłać w zeskanowanej formie za pośrednictwem eBOK. Oświadczenie o zmianie danych klienta zawartych w umowie, może złożyć osoba posiadająca Twoje pełnomocnictwo. W sytuacji zmiany nazwiska, konieczne jest dostarczenie przez Ciebie kopii dokumentu tożsamości, przy czym widoczne powinny być na niej jedynie dane niezbędne, czyli: imię, nazwisko i numer PESEL. Inne dane, np. zdjęcie, powinny zostać zakryte lub zamazane. Przesłana przez Ciebie kopia dokumentu tożsamości zostanie zniszczona po zweryfikowaniu Twoich danych.

W przypadku, gdy będzie zachodziła konieczność zmiany umowy, zostanie sporządzona nowa umowa lub zostanie sporządzony aneks do umowy.

Jak sprawdzić historię moich faktur i płatności

Jeśli chcesz na bieżąco śledzić historię swoich faktur najlepiej założyć konto w elektronicznym Biurze Obsługi Klienta. Za pomocą eBOK sprawdzisz aktualną kwotę do zapłaty, saldo rachunku, termin płatności, wykres zużycia gazu.

Kolejnym sposobem obsługi konta jest bezpłatna aplikacja mBOK PGNiG, z której możesz korzystać na swoim urządzeniu mobilnym. Dzięki niej również błyskawicznie opłacisz fakturę, dokonasz zmian w umowie, podasz odczyt stanu swojego gazomierza lub licznika czy zapoznasz się z naszą aktualną ofertą. Wszystko to na wyciągnięcie ręki. Kliknij TUTAJ aby dowiedzieć się więcej.

Wygodną formą kontroli płatności jest także usługa eko-faktura, którą możesz aktywować za pośrednictwem eBOK. Na podany przez Ciebie adres e-mail będziesz otrzymywać powiadomienia i szczegóły wystawionych faktur, a w eBOK uzyskasz możliwość podglądu ich obrazu w pliku PDF. Zyskujesz także wygodny dostęp do Elektronicznego Archiwum Dokumentów Klienta. Pamiętaj, w każdej chwili masz możliwość powrotu do faktur drukowanych.

Dostępne metody płatności

Sprawdź w jaki sposób możesz opłacić swoje rachunki.

 Polecenie zapłaty

Aby zlecić dokonywanie płatności z rachunku bankowego musisz przesłać do Biura Obsługi Klienta zgodę na obciążenie swojego rachunku. Aktywacją usługi zajmują się już nasi pracownicy, którzy przekazują wszystkie niezbędne informacje do banku. Od tego momentu płatność za rachunek dokonywana jest automatycznie  w dniu płatności faktury. Nadal będziesz otrzymywać faktury, ale z adnotacją o automatycznym uregulowaniu opłat. Pamiętaj, w każdej chwili masz możliwość rezygnacji z Polecenia Zapłaty. Kliknij TUTAJ aby dowiedzieć się więcej o usłudze.

Formularz zgody na obciążenie Państwa rachunku
Formularz odwołanie zgody na obciążenie rachunku

 Przelew bankowy

W każdym banku masz możliwość opłacenia faktury za pomocą przelewem. Opłaty za operację zależą od taryfy banku.

 Moje Rachunki

Usługa Moje Rachunki to alternatywny, tani i błyskawiczny sposób na zapłacenie Twoich rachunków. Kliknij TUTAJ aby przejść do serwisu Moje Rachunki.

 Elektroniczne Biuro Obsługi Klienta

Dzięki eBOK masz nieograniczony dostęp do informacji na temat rozliczeń gazu, płatności, danych klienta i usług oraz faktur elektronicznych. Z eBOK możesz także korzystać na urządzeniu mobilnym dzięki aplikacji mBOK. Kliknij TUTAJ aby dowiedzieć się więcej.

 Poczta Polska

Poczta Polska realizuje usługę przyjmowania opłat faktury za paliwo gazowe. Kliknij TUTAJ aby przejść do serwisu Poczty Polskiej.

 Oddział banku

Fakturę za paliwo gazowe można uregulować w dowolnym banku, który sam ustala wysokość opłaty za przelew. W każdym oddziale banku PKO BP klienci PGNiG mają możliwość opłacenia rachunku BEZ PROWIZJI.

 

zamknij
W związku z korzystaniem z tej strony internetowej, na Twoim urządzeniu końcowym instalowane są pliki cookies. Za ich pomocą zbierane są informacje, które mogą stanowić dane osobowe. W takim wypadku są one przetwarzane w celu poprawy jakości usług oraz w celach analitycznych. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookie.