Sprawdź, czy rachunki płacisz na poprawne konto?

W latach 2017– 2019 zmieniliśmy numery kont bankowych dotyczące wpłat dla naszych Klientów na konta PKO BP. Szczegółowa informacja dotycząca tych zmian była wysyłana osobnymi listami. 1 czerwca 2021 r. zostały zamknięte wszystkie rachunki do przyjmowania wpłat w Banku Handlowym w Warszawie S.A., a 1 września 2021 r. w mBanku.

Prosimy, abyś zwrócił uwagę, czy dokonujesz wpłat i przelewów na poprawne konto.

Numer konta możesz sprawdzić:

Jak zainstalować licznik przedpłatowy?

Przedpłatowy układ pomiarowy.

  1. Operator na wniosek Sprzedawcy może zainstalować na swój koszt Przedpłato­wy układ pomiarowy, jeżeli Odbiorca:

1.1. co najmniej dwukrotnie w ciągu kolejnych 12 miesięcy zwlekał z zapłatą należ­ności związanych z dostarczaniem Paliwa gazowego przez okres co najmniej jednego miesiąca, lub
1.2. nie ma tytułu prawnego do Obiektu, lub
1.3 .użytkuje Obiekt w sposób uniemożliwiający cykliczne sprawdzanie stanu układu pomiarowego.

  1. W przypadku wystąpienia przez Odbiorcę z wnioskiem o rozpatrzenie sporu przez sąd polubowny albo z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu przez Prezesa URE zgodnie z pkt VIII ust. 3 i 4, Operator może zainstalować na swój koszt Przedpłatowy układ pomiarowy temu Odbiorcy.
  2. Odbiorca, spełniający przesłanki do uznania za odbiorcę wrażliwego w rozumie­niu przepisów ustawy Prawo energetyczne, ma prawo do wystąpienia z wnio­skiem do Operatora o zainstalowanie Przedpłatowego układu pomiarowego. Odbiorca może złożyć wniosek o zainstalowanie Przedpłatowego układu pomia­rowego u Sprzedawcy lub wnieść go bezpośrednio do Operatora. W przypadku gdy Odbiorca wniesie wniosek bezpośrednio do Operatora, zostanie on przeka­zany do Sprzedawcy w celu weryfikacji przez Sprzedawcę czy spełnia on prze­słanki do uznania go za odbiorcę wrażliwego. Operator montuje Przedpłatowy układ pomiarowy w terminie 21 dni od przekazania lub potwierdzenia wniosku Odbiorcy przez Sprzedawcę.
  3. Na wypadek zainstalowania Przedpłatowego układu pomiarowego, z Odbiorcą zostanie zawarta nowa umowa kompleksowa przewidująca rozliczenia w oparciu o Przedpłatowy układ pomiarowy. Z chwilą zawarcia takiej umowy dotychczaso­wa Umowa ulega rozwiązaniu.

Jak zmienić częstotliwość rozliczeń?

Taryfa dla paliw gazowych, nowe możliwości. Wybierz grupę taryfową i rozliczaj się tak, jak Ci wygodnie 1 

Do tej pory to my decydowaliśmy o częstotliwości rozliczeń za pobrane paliwo gazowe. Teraz decyzja należy do Ciebie! 

Zamiast jednej grupy taryfowej, zależnej od rocznego zużycia paliwa gazowego, Taryfa dla paliw gazowych daje wybór pomiędzy trzema grupami. Każda z nich charakteryzuje się inną częstotliwością rozliczania.

Wybierz najwygodniejszy dla Ciebie wariant! 2 

Grupy taryfowe 1.x
1.1 - 1 odczyt w roku umownym. Faktury prognozy płatne co 2 miesiące. Faktura rozliczeniowa raz w roku.3
1.2 - 2 odczyty w roku umownym .Faktury prognozy płatne co 2 miesiące. Faktura rozliczeniowa 2 razy w roku
1.12T - 1 odczyt w roku umownym. Comiesięczne zgłaszanie przez Klienta stanu gazomierza telefonicznie, drogą elektroniczną, osobiście lub pocztą4. Faktura co miesiąc.

Grupy taryfowe 2.x
2.1 - 1 odczyt w roku umownym. Faktury prognozy płatne co 2 miesiące. Faktura rozliczeniowa raz w roku.3
2.2 - 2 odczyty w roku umownym. Faktury prognozy płatne co 2 miesiące. Faktura rozliczeniowa 2 razy w roku.
2.12T - 1 odczyt w roku umownym. Comiesięczne zgłaszanie przez Klienta stanu gazomierza telefonicznie, drogą elektroniczną, osobiście lub pocztą4. Faktura co miesiąc.

Grupy taryfowe 3.x
3.6 - 6 odczytów w roku umownym. Faktura co 2 miesiące.3
3.9 - 9 odczytów w roku umownym. W sezonie grzewczym faktura co miesiąc, poza sezonem co 2 miesiące
3.12T - 6 odczytów w roku umownym. Comiesięczne zgłaszanie przez Klienta stanu gazomierza telefonicznie, drogą elektroniczną, osobiście lub pocztą4. Faktura co miesiąc.

Jak zmienić grupę taryfową?
•    Wypełnij wniosek „Oświadczenie o wyborze grupy taryfowej” 

•    Wyślij podpisany wniosek na adres Biura Obsługi Klienta wskazanego na fakturze lub złóż bezpośrednio w naszym Biurze Obsługi Klienta.
•    Rozliczaj się z nami, zgodnie ze swoim wyborem.

Ważne!

1 Szczegółowe uregulowania dotyczące zasad rozliczania zawarte są w Taryfie dla paliw gazowych.
2  Zgodnie z zapisami Taryfy dla paliw gazowych na wniosek klienta w roku umownym może być dokonana jedna zmiana grupy taryfowej. Wiąże się to ze zmianą opłaty abonamentowej, zgodnie z aktualnie obowiązującą Taryfą dla paliw gazowych.
3 Grupa taryfowa, do której kwalifikujemy Klientów automatycznie, jeśli nie zgłoszą chęci  zmiany grupy.
4 W przypadku wybrania grupy taryfowej z oznaczeniem „12T” dostarczenie stanu gazomierza musi nastąpić jeden raz w dowolnym dniu każdego miesiąca

Załączniki

  • Nazwa plikuTyp plikuWaga pliku
  • Oświadczenie o wyborze grupy taryfowej pdf 574.19 kB

Nadpłata i niedopłata

Nadpłata i niedopłata występują w sytuacji, gdy w wyniku wnoszenia opłat na podstawie prognozowanego zużycia paliwa gazowego powstanie na koniec danego okresu rozliczeniowego różnica 

W takiej sytuacji:

  • nadpłata podlega zaliczeniu na poczet płatności ustalonych na najbliższy okres rozliczeniowy, o ile Odbiorca nie zażąda jej zwrotu,
  • niedopłata doliczona jest do pierwszego rachunku ustalonego dla najbliższego okresu rozliczeniowego.
  • Nazwa plikuTyp plikuWaga pliku
  • Wniosek o zwrot nadpłaty pdf 572.65 kB

Gdzie na fakturze znajduje się numer indywidualnego rachunku bankowego?

Numer rachunku odbiorcy, który należy umieścić w treści smsa, znajduje się m. in. w górnej części faktury - miejsce zaznaczone na poniższej przykładowej fakturze pomarańczowym prostokątem.