Drukuj

09.10.2014 PGNiG Sales & Trading zwiększa swoje zaangażowanie w międzynarodowym rynku energii

PGNiG Sales & Trading (PST), spółka zależna Polskiego Górnictwa Naftowego i Gazownictwa SA, zamierza zwiększyć kilkukrotnie liczbę obsługiwanych klientów za granicą do końca 2018 roku. Ponadto PST rozpocznie pozyskiwanie klientów przemysłowych w Polsce.

To elementy planu rozwoju spółki PST, który po dokonaniu przeglądu jej kilkuletniej działalności został przyjęty przez Zarząd PGNiG SA. Koncepcja rozwoju spółki wpisuje się w strategiczne cele Grupy Kapitałowej PGNiG.

Zgodnie z planem rozwoju, PST będzie kontynuować budowanie bazy klientów końcowych na rynku gazu i energii elektrycznej w Niemczech i Austrii. Obecnie liczba klientów w tych krajach przekracza 60 tys. Jednocześnie PST rozpocznie pozyskiwanie klientów w segmencie odbiorców przemysłowych w Polsce, który w największym stopniu otwiera się na konkurencję.

W ramach przyjętej koncepcji rozwoju działalności PST zakładany jest dalszy wzrost zaangażowania w obrót hurtowy gazem na rynkach zagranicznych, w tym rozpoczęcie działalności na międzynarodowym rynku LNG.

Dla zapewnienia koncentracji na realizacji poszczególnych celów strategicznych przyjęto, że sprzedaż do odbiorców końcowych oraz obrót hurtowy, które obecnie stanowią przedmiot działalności PST, powinny być docelowo realizowane  przez dwie osobne, wyspecjalizowane firmy. Z obecnej, zintegrowanej struktury PST planowane jest wydzielenie do połowy 2015 roku spółki odpowiedzialnej za rozwój działalności hurtowej, w tym handlu LNG oraz spółki, która realizować będzie ekspansję na europejskim rynku sprzedaży do odbiorców końcowych.

Zespół Prasowy PGNiG SA

Powrót