Polityka prywatności

w serwisach internetowych

PGNiG Obrót Detaliczny sp. z o.o.

 

 

DEFINICJE

Polityka: niniejsza Polityka prywatności w serwisach internetowych PGNiG Obrót Detaliczny sp. z o.o.

Administrator: PGNiG Obrót Detaliczny sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Jana Kazimierza nr 3, 01-248 Warszawa.

dane osobowe: wszelkie informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej (osobie, której dane dotyczą). Osoba fizyczna możliwa do zidentyfikowania to osoba, którą można bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować, w szczególności na podstawie identyfikatora takiego jak imię i nazwisko, numer identyfikacyjny, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy lub jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość osoby fizycznej.

RODO: Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

Serwis: każdy z następujących serwisów internetowych prowadzonych przez Administratora:

Serwis korporacyjny GK ORLEN (spółki ex-PGNiG) internetowy prowadzony przez Administratora 
pod adresem: http://pgnig.pl, w tym Serwisy prowadzone w subdomenach pgnig.pl, np.:
 
 

Serwisy elektronicznego Biura Obsługi Klienta (eBOK) prowadzone pod adresem: https://ebok.pgnig.pl  oraz w wersji na urządzenia mobilne

 Serwis elektronicznej obsługi klienta Biznes24 (Biznes24), prowadzony pod adresem: https://biznes24.pgnig.pl

Serwis przeznaczony do obsługi procesu nominacji Telnom (Telnom), prowadzony pod adresem: https://nominacje.pgnig.pl

Użytkownik: każda osoba fizyczna odwiedzająca Serwis lub korzystająca z jednej lub kilku usług lub funkcjonalności opisanych w Polityce.

Zaufany partner: współpracujący z Administratorem podmiot z branży marketingowej oferujący technologie umożliwiające wyświetlanie profilowanej reklamy w serwisach internetowych nienależących do Administratora.

PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH W ZWIĄZKU Z KORZYSTANIEM Z SERWISU

W związku z korzystaniem przez Użytkownika z Serwisu, Administrator zbiera dane osobowe w zakresie niezbędnym do świadczenia poszczególnych usług oferowanych w Serwisie, a także informacje o jego aktywności w Serwisie. Poniżej zostały opisane szczegółowe zasady oraz cele przetwarzania danych osobowych gromadzonych podczas korzystania przez Użytkownika z Serwisu lub innych usług Administratora objętych niniejszą Polityką.

CELE ORAZ PODSTAWY PRAWNE PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH W SERWISIE LUB INNYCH USŁUGACH ADMINISTRATORA

Korzystanie z Serwisu

Dane osobowe wszystkich osób korzystających z Serwisu (w tym adres IP lub inne identyfikatory oraz, w stosownych przypadkach, informacje gromadzone za pośrednictwem plików cookies lub innych podobnych technologii), a nie będących zarejestrowanymi Użytkownikami (tj. osoby nie posiadające profilu w Serwisie) przetwarzane są przez Administratora:

1) w celu świadczenia usług drogą elektroniczną w zakresie udostępniana treści gromadzonych w Serwisie Użytkownikom – wówczas podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność przetwarzania do wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),

2) w celach obsługi Użytkowników, poprzez możliwość kontaktu Użytkownika z Administratorem poprzez usługę Chat lub Chatbot - wówczas podstawą prawną przetwarzania danych jest prawnie uzasadniony interes Administratora lub Użytkownika (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) polegający na obsłudze klienta oraz kontakcie z klientem oraz na kontakcie z potencjalnym klientem Administratora,

3) w celach analitycznych i statystycznych – wówczas podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na prowadzeniu analiz aktywności Użytkowników, a także ich preferencji, w celu poprawy stosowanych funkcjonalności i świadczonych usług.

4) w celach marketingowych Administratora oraz innych podmiotów – zasady przetwarzania danych osobowych w celach marketingowych zostały opisane w sekcji MARKETING.

Aktywność Użytkownika w Serwisie, w tym jego dane osobowe, są rejestrowane w logach systemowych (specjalnym programie komputerowym służącym do przechowywania chronologicznego zapisu zawierającego informację o zdarzeniach i działaniach dotyczących systemu informatycznego służącego do świadczenia usług przez Administratora). Zebrane w logach informacje przetwarzane są przede wszystkim w celach związanych ze świadczeniem usług. Administrator przetwarza również te dane w celach technicznych, administracyjnych, na potrzeby zapewnienia bezpieczeństwa systemu informatycznego oraz zarządzania nim, a także w celach analitycznych i statystycznych – w tym zakresie podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Rejestracja w Serwisie eBOK, Biznes24

Osoby, które dokonują rejestracji w Serwisie, proszone są o podanie danych osobowych niezbędnych do utworzenia i obsługi konta. W celu ułatwienia obsługi Użytkownik może podać dodatkowe dane osobowe, wyrażając tym samym zgodę na ich przetwarzanie. Takie dane osobowe można w każdym czasie usunąć. Podanie danych osobowych oznaczonych jako obowiązkowe jest wymagane w celu założenia i obsługi konta, a ich niepodanie skutkuje brakiem możliwości założenia konta. Podanie pozostałych danych osobowych jest dobrowolne.

Dane osobowe są przetwarzane:

1) w celu świadczenia usług związanych z prowadzeniem i obsługą konta w Serwisie – podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność przetwarzania do wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO), a w zakresie danych osobowych podanych fakultatywnie – podstawą prawną przetwarzania jest zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a RODO),

2) w celach analitycznych i statystycznych – podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na prowadzeniu statystyk zapytań zgłaszanych przez Użytkowników za pośrednictwem Serwisu w celu doskonalenia jego funkcjonalności,

3) w celu ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami – podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. lit. f RODO), polegający na ochronie swoich praw,

4) w celach marketingowych Administratora oraz innych podmiotów – zasady przetwarzania danych osobowych w celach marketingowych zostały opisane w sekcji MARKETING.

Jeżeli Użytkownik umieszcza w Serwisie jakiekolwiek dane osobowe innych osób (w tym ich imię i nazwisko, adres, numer telefonu lub adres e-mail), może to uczynić jedynie pod warunkiem nienaruszenia przepisów obowiązującego prawa i dóbr osobistych tych osób.

Logowanie w Serwisie eBOK za pośrednictwem zewnętrznych usług uwierzytelniających

Podczas dokonywania rejestracji w Serwisie eBOK Użytkownik może jako metodę logowania wybrać logowanie za pośrednictwem zewnętrznych usług uwierzytelniających (np. oferowanych w ramach innych serwisów, w tym o charakterze społecznościowym).

W przypadku wyboru takiej metody logowania Administrator otrzyma od dostawcy wybranej przez Użytkownika usługi uwierzytelniającej indywidualne ID i adres e-mail Użytkownika oraz przekaże dostawcy usługi uwierzytelniającej dane o czasie logowania. Podstawą prawną udostępnienia przez Administratora danych o czasie logowania Użytkownika jest uzasadniony interes Użytkownika (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na umożliwieniu Użytkownikowi logowania za pośrednictwem zewnętrznej usługi uwierzytelniającej.

Użytkownik może w każdej chwili rozdzielić swoje konta w serwisie eBOK i w usłudze uwierzytelniającej. W takiej sytuacji Użytkownik musi ponownie przejść proces aktywacji konta i wybrać inną metodę logowania.

Rejestracja w Serwisie Telnom

Rejestracja w Serwisie Telnom odbywa się na zasadach określonych w umowie zawartej z Administratorem. Osobom korzystającym z Serwisu przekazywana jest stosowna informacja dotycząca przetwarzania ich danych osobowych na etapie rejestracji.

Dane osobowe są w takim przypadku przetwarzane w celu sprawnego wykonywania umowy z klientem hurtowym, na podstawie uzasadnionego interesu Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, polegającym na zapewnieniu możliwości obsługi umowy drogą elektroniczną przez pracowników klienta.

Nabywanie dodatkowych usług za pośrednictwem Serwisu

Zamówienie usługi za pośrednictwem Serwisu (np. przystąpienie do określonego pakietu promocyjnego oferowanego przez Administratora w ramach świadczenia np. usługi „Oferty dla Ciebie”) przez Użytkownika Serwisu wiąże się z przetwarzaniem jego danych osobowych. Podanie danych osobowych oznaczonych jako obowiązkowe jest niezbędne w celu przyjęcia i obsługi zamówienia, a brak ich wprowadzenia będzie skutkować brakiem możliwości jego realizacji. Podanie pozostałych danych osobowych jest dobrowolne. Zgodę na przetwarzanie takich danych osobowych można wycofać w każdym czasie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

Dane osobowe są przetwarzane:

1) w celu realizacji usługi – podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność przetwarzania do wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO); w zakresie danych osobowych podanych fakultatywnie, podstawą prawną przetwarzania jest zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a RODO),

2) w celu realizacji obowiązków ustawowych ciążących na Administratorze, wynikających w szczególności z przepisów podatkowych i przepisów o rachunkowości – podstawą prawną przetwarzania jest obowiązek prawny (art. 6 ust. 1 lit. c RODO),

3) w celach analitycznych i statystycznych – podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na prowadzeniu analiz aktywności Użytkowników w Serwisie, w celu doskonalenia stosowanych funkcjonalności,

4) w celu ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami – podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. lit. f RODO), polegający na ochronie jego praw.

Formularze kontaktowe

Administrator zapewnia możliwość skontaktowania się z nim przy wykorzystaniu elektronicznych formularzy kontaktowych. Skorzystanie z formularza wymaga podania danych osobowych, niezbędnych do skontaktowania się Administratora z Użytkownikiem i udzielenia odpowiedzi na zapytanie. Użytkownik może podać także inne dane osobowe, w celu ułatwienia kontaktu lub obsługi zapytania. Podanie danych osobowych oznaczonych jako obowiązkowe jest niezbędne w celu przyjęcia i obsługi zapytania, a brak ich wprowadzenia będzie skutkować brakiem możliwości jego obsługi, w tym udzielenia odpowiedzi na zapytanie. Podanie pozostałych danych osobowych jest dobrowolne. Zgodę na przetwarzanie takich danych osobowych można wycofać w każdym czasie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

Dane osobowe są przetwarzane w celu identyfikacji nadawcy oraz obsługi jego zapytania przesłanego przez udostępniony formularz – podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność przetwarzania do wykonania umowy o świadczenie usługi (art. 6 ust. 1 lit. b RODO), a w zakresie danych osobowych podanych dobrowolnie – podstawą prawną przetwarzania jest zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a RODO).

Usługa Chat

Usługa Chat polega na udzielaniu informacji Użytkownikowi przy wykorzystaniu komunikatora dostępnego na stronie internetowej. Dzięki usłudze Chat Administrator zapewnia możliwość efektywnego komunikowania się Użytkownika z Administratorem przez dedykowane Serwisy. W usłudze Chat będą przetwarzane dane zwykłe (podstawowe dane identyfikacyjne, dane kontaktowe - w przypadku ich opcjonalnego podania przez Użytkownika) czy wobec Klientów Administratora - dane identyfikacyjne niezbędne do weryfikacja Klienta w celu udzielenia mu żądanych informacji np. numer klienta, numer zawartej umowy.

Kontakt Użytkownika i Administratora przez Chat nie będzie miał charakteru prowadzenia jakichkolwiek działań marketingowych wobec Użytkowników.

Dane osobowe Użytkownika będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f), czyli prawnie uzasadnionego interesu realizowanego przez Administratora lub przez Użytkownika. W usłudze Chat będzie realizowany interes Administratora (obsługa oraz kontakt z Użytkownikiem), jak również interes Użytkownika. Użytkownik ma interes prawny w tym, aby móc załatwić sprawę czy też uzyskać informacje, w których posiadaniu jest Administrator przez komunikator internetowy co stanowi dogodny dla Użytkownika sposób komunikacji.

Administrator nie przetwarza w ramach usługi Chat żadnych danych szczególnych kategorii (w rozumieniu art. 9 RODO) takich jak informacje o stanie zdrowia Użytkownika, a Użytkownik nie jest uprawniony do podawania takich danych.

Usługa Chatbot

Usługa pozwalająca Użytkownikowi uzyskanie informacji na temat usług i produktów Administratora, uzyskanie odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania z zakresu pomocy, a także możliwość korzystania z funkcjonalności Serwisu eBOK za pośrednictwem aplikacji i platform wykorzystywanych przez Użytkownika (Facebook, Facebook Messenger lub Asystent Google) ) lub za pośrednictwem połączenia telefonicznego z dedykowanym numerem telefonu Administratora (Voicebot).  Funkcjonalności dostępne w Usłudze Chatbot różnią się w zależności od kanału komunikacji wykorzystywanego przez Użytkownika.

Dane osobowe w Usłudze Chatbot przetwarzane będą w celu świadczenia usług związanych z prowadzeniem i obsługą konta w Serwisie eBOK za pośrednictwem Usługi Chatbot, na podstawie Regulaminu Usługi Chatbot, w celu realizacji prawnie uzasadnionego interesu Administratora polegającego na obsłudze, realizowaniu kontaktu z Użytkownikami oraz udzielaniu informacji dotyczących Administratora na żądanie Użytkowników, w celu weryfikacji Użytkownika jako Klienta eBOK PGNiG OD, a także w celu archiwizacji zapytań (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Dane osobowe Użytkownika przetwarzane w ramach Usługi Chatbot mogą być przekazywane do państw trzecich poza EOG do podwykonawców, którzy świadczą na rzecz PGNiG OD usługi wspierające PGNiG OD w dostarczaniu Pani/Panu Usługi Chatbot. W takim wypadku PGNiG OD zawsze stosuje odpowiednie zabezpieczenia, zgodnie z wymaganiami Rozporządzenia 2016/679, w szczególności standardowe klauzule ochrony danych zatwierdzone przez Komisję Europejską. 

Usługa dystrybucji ubezpieczeń PG TUW

W ramach Serwisu eBOK Administrator udostępnia usługę nabywania ubezpieczeń oferowanych przez Polski Gaz Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych (PG TUW). Administrator działa jako zarejestrowany agent ubezpieczeniowy. W stosunku do danych osobowych Użytkowników w ramach usług dystrybucji ubezpieczeń Administrator występuje w podwójnej roli administratora danych osobowych oraz podmiotu przetwarzającego.

W zakresie zapewnienia Użytkownikom funkcjonalności nabywania ubezpieczeń w Serwisie eBOK, w ramach Konta eBOK posiadanego przez Użytkownika, podobnie, jak dla pozostałych usług oferowanych w eBOK, PGNiG OD jest administratorem danych osobowych. Dane osobowe użytkowników przetwarzane są w celu świadczenia w Serwisie eBOK,  drogą elektroniczną, usługi dystrybuowania ubezpieczeń przez PGNiG OD - podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność przetwarzania do wykonania umowy o świadczenie tych usług (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),

Równolegle, w zakresie czynności zleconych przez PG TUW, w szczególności zawierania umów ubezpieczenia w imieniu PG TUW, administrowania umowami ubezpieczenia, zbierania od Użytkowników zgód na rzecz PG TUW, PGNiG OD działa jako podmiot przetwarzający, a administratorem danych osobowych jest PG TUW. Pełna informacja o przetwarzaniu danych osobowych przez PG TUW jako administratora danych osobowych i zakład ubezpieczeń udzielający ochrony ubezpieczeniowej znajduje się pod na stronie https://pgnig.pl/pp-pgnig-od.

Usługa zawierania umów gazowych

W ramach Serwisu eBOK Administrator umożliwia Użytkownikom usługę zawierania umów kompleksowych dostarczania paliwa gazowego.

W celu zawarcia umowy gazowej za pośrednictwem Serwisu eBOK Użytkownik, który nie posiada jeszcze konta w Serwisie eBOK, musi dokonać autoryzacji przy pomocy jednego z wymienionych sposobów. W takim przypadku Użytkownik rejestruje konto w Serwisie eBOK w trakcie procesu zawierania umowy.

1) autoryzacja poprzez mojeID - autoryzacja służy do zdalnego potwierdzania tożsamości i pozwala na bezpieczną weryfikację danych Użytkownika za pomocą bankowości elektronicznej wybranego przez Użytkownika banku przez przekazanie imienia, nazwiska i numeru PESEL. Dzięki temu nie jest konieczne dołączanie skanu dokumentu tożsamości.

2) poprzez e-Dowód i eDO App - dzięki posiadaniu dowodu z warstwą elektroniczną (e-dowodu) i aplikacji eDO App Użytkownik zdalnie i bezpiecznie potwierdzi swoją tożsamość. Więcej o usłudze można przeczytać na stronie https://www.gov.pl/web/cyfryzacja/e-dowod-w-dloni-edo-app-w-telefonie,

3) dołączenie skanu dokumentu tożsamości - przekazany obraz dokumentu tożsamości zostanie zniszczony (usunięty) z chwilą dokonania identyfikacji danych Użytkownika.

W procesie zawierania umów gazowych za pośrednictwem Serwisu eBOK dane osobowe będą przetwarzane w celu podjęcia działań na żądanie Użytkownika przed zawarciem umowy gazowej oraz wykonania umowy gazowej zawartej z Użytkownikiem (art. 6 ust. 1 lit. b RODO).

Usługa EKOfaktura

W ramach Serwisu eBOK Administrator udostępnia Użytkownikom usługę EKOfaktura. W ramach usługi EKOfaktura obrazy faktur i innych dokumentów będą przesyłane Użytkownikowi na adres e-mail w formie linku oraz dostępne w ramach eBOK w Elektronicznym Archiwum Dokumentów Klienta. Równocześnie Użytkownik rezygnuje z otrzymywania rachunków w formie papierowej. Użytkownik może w dowolnym momencie zrezygnować z usługi EKOfaktura.

W ramach usługi EKOfaktura dane osobowe Użytkownika będą przetwarzane w celu świadczenia drogą elektroniczną w ramach eBOK usługi EKOfaktura, tj. udostępniania faktur i innych dokumentów w formie elektronicznej oraz przesyłania Użytkownikowi za pośrednictwem poczty elektronicznej powiadomień o ich dostępności (art. 6 ust. 1 lit. b RODO).

Usługa Pomocna ekipa

W ramach Serwisu eBOK Administrator umożliwia Użytkownikowi zamówienie usługi Pomocna ekipa, (dalej Usługa) w ramach której Użytkownikowi gwarantowana jest pomoc (w przypadku awarii instalacji lub sprzętu gazowego): technika urządzeń grzewczych i gazowych, ślusarza, hydraulika, elektryka, serwisanta RTV i AGD oraz informatyka. Warunkiem przystąpienia do Usługi jest posiadanie aktywnej umowy kompleksowej dostarczania paliwa gazowego lub energii elektrycznej z Administratorem.

Po stronie Serwisu w ramach usługi Pomocna ekipa dane osobowe Użytkownika będą przetwarzane w celu podjęcia działań zmierzających do rozpoczęcia świadczenia usługi Pomocna ekipa oraz świadczenia usługi w jej trakcie, w tym prowadzenia rozliczeń (art. 6 ust. 1 lit. b RODO).

W ramach usługi Pomocna ekipa dane osobowe Użytkownika będą przekazywane dostawcom systemów informatycznych i usług IT oraz podmiotom świadczącym na rzecz Administratora usługi niezbędne do wykonania umowy na świadczenie usługi Pomocna ekipa. Pełna wersja klauzuli informacyjnej stanowi załącznik do oświadczenia o przystąpieniu do usługi Pomocna ekipa.

Usługa Pakiet na zdrowie

W ramach Serwisu eBOK Administrator umożliwia Użytkownikowi zamówienie usługi Pakiet na zdrowie, która gwarantuje Użytkownikowi łatwy i szybki dostęp do konsultacji lekarskich (także telefonicznych), podstawowych zabiegów medycznych i pielęgniarskich, badań laboratoryjnych oraz assistance medycznego.  Warunkiem przystąpienia do Usługi jest posiadanie aktywnej umowy kompleksowej dostarczania paliwa gazowego lub energii elektrycznej z Administratorem.

Po stronie Serwisu w ramach usługi Pakiet na zdrowie dane osobowe Użytkownika oraz wskazanych przez Użytkownika osób bliskich będą przetwarzane w celu podjęcia działań zmierzających do rozpoczęcia świadczenia usługi Pakiet na zdrowie oraz świadczenia usługi w jej trakcie, w tym prowadzenia rozliczeń (art. 6 ust. 1 lit. b RODO). W ramach usługi Pakiet na zdrowie po stronie Serwisu nie będą przetwarzane dane szczególnych kategorii (w rozumieniu art. 9 RODO), w tym dane dotyczące zdrowia.

W ramach usługi Pakiet na zdrowie dane osobowe Użytkownika będą przekazywane partnerom Administratora: Towarzystwu Ubezpieczeń Wzajemnych Polski Zakład Ubezpieczeń Wzajemnych, PZU Zdrowie S.A. oraz podmiotom leczniczym świadczącym usługi medyczne, dostawcom systemów informatycznych i usług IT oraz podmiotom świadczącym na rzecz Administratora usługi niezbędne do wykonania usługi Pakiet na zdrowie. W ramach pełnienia swoich zadań, w tym wykonywania ciążących na nich obowiązków prawnych, Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych Polski Zakład Ubezpieczeń Wzajemnych oraz PZU Zdrowie S.A. działają jako samodzielni administratorzy danych, równolegle do Administratora. Pełna wersja klauzuli informacyjnej stanowi załącznik do oświadczenia o przystąpieniu do usługi Pakiet na zdrowie.

Zgłoszenie zainteresowania rozwiązaniami opartymi o odnawialne źródła energii 

Administrator umożliwia Użytkownikowi zgłoszenie za pośrednictwem Serwisu zainteresowania promowanymi przez Administratora rozwiązaniami opartymi o odnawialne źródła energii (OZE). 

Użytkownik zainteresowany rozwiązaniami OZE przekazuje Administratorowi poprzez Serwis dane niezbędne do zaoferowania mu ww. rozwiązań przez współpracującego z Administratorem partnera sprzedaży (Partner Sprzedaży), a następnie Administrator udostępnia te dane Partnerowi Sprzedaży, na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą.  

Dane osób zainteresowanych rozwiązaniami OZE są przetwarzane przez Administratora w celu:

1) obsługi, tj. przyjęcia oraz przekazania Partnerowi Sprzedaży zgłoszenia zainteresowania OZE – podstawą prawną przetwarzania jest zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a RODO), 

2) promocji odnawialnych źródeł energii oferowanych przez Partnera Sprzedaży - podstawą prawną przetwarzania danych jest prawnie uzasadniony interes Administratora oraz podmiotów trzecich (art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Prawnie uzasadniony interes Administratora oraz Partnerów Sprzedaży polega na promocji odnawialnych źródeł energii oraz zapewnieniu wysokiej jakości obsługi, 

3) realizacji umowy o współpracy w zakresie promocji odnawialnych źródeł energii, łączącej Administratora z Partnerem Sprzedaży – podstawą prawną przetwarzania danych jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Prawnie uzasadniony interes Administratora polega na wymianie informacji z Partnerem Sprzedaży niezbędnych do promocji nowoczesnej energetyki odnawialnej oraz wykonania umowy wiążącej Administratora z tym Partnerem Sprzedaży, 

4) poznania opinii na temat współpracy z Partnerem Sprzedaży oraz oceny jakości oferowanych przez niego usług i produktów – podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Prawnie uzasadniony interes Administratora polega na pozyskiwaniu informacji o poziomie zadowolenia klientów i na zapewnieniu wysokiej jakości oferowanych usług i towarów, 

5) ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami związanymi ze zgłoszeniem zainteresowania OZE - podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Uzasadniony interes Administratora polega na możliwości ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami.

Partner Sprzedaży po otrzymaniu od Administratora danych osobowych osób zaineresowanych rozwiązaniami OZE, jako odrębny administrator jest zobowiązany przekazać tym osobom niezbędne informacje odnoszące się do podstaw prawnych, celów oraz zasad przetwarzania przez niego danych osobowych.

Marketing

Administrator przetwarza dane osobowe Użytkowników w celu realizowania działań marketingowych, które mogą polegać na:

1) kierowaniu e-mailowych powiadomień o interesujących ofertach lub treściach, które w niektórych przypadkach zawierają informacje handlowe (usługa newslettera),

2) prowadzenie innego rodzaju działań związanych z marketingiem bezpośrednim towarów i usług (przesyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną oraz działania telemarketingowe),

3) wyświetlaniu Użytkownikowi treści marketingowych, które nie są dostosowane do jego preferencji (reklama kontekstowa),

4) wyświetlaniu Użytkownikowi treści marketingowych odpowiadających jego preferencjom (reklama behawioralna).

Newsletter

Osobom, które w tym celu podały swój adres e-mail, Administrator świadczy usługę newslettera. Podanie danych osobowych jest wymagane w celu świadczenia usługi newslettera, a ich niepodanie skutkuje brakiem możliwości jego wysyłki.

Dane osobowe są przetwarzane:

1) w celu świadczenia usługi wysyłki newslettera – podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność przetwarzania do wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),

2) w przypadku kierowania do Użytkownika treści marketingowych w ramach newslettera – podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), w związku z wyrażoną zgodą na otrzymywanie newslettera, a w zakresie w jakim marketing dotyczy podmiotów innych niż Administrator – na podstawie odrębnie wyrażonej zgody w tym zakresie (art. 6 ust. 1 lit. a RODO),

3) w celach analitycznych i statystycznych – podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora, (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) polegający na prowadzeniu analiz aktywności Użytkowników w Serwisie w celu doskonalenia stosowanych funkcjonalności,

4) w celu ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami – podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na ochronie jego praw.

Portale społecznościowe

Administrator posiada publiczne profile w mediach społecznościowych (Facebook, YouTube, Instagram, Twitter, LinkedIn). W związku z tym przetwarza dane, które pozostawiają osoby  odwiedzające te profile (m.in. komentarze, polubienia, identyfikatory internetowe), a także dane osobowe zawarte w publikowanych przez Administratora postach informujących m.in. o osiągnięciach jego pracowników.

Dane osobowe takich osób są przetwarzane:

- w celu umożliwienia im aktywności na profilach,

- w celu efektywnego prowadzenia profili, poprzez przedstawianie użytkownikom portali informacji o inicjatywach i innej aktywności Administratora, osiągnięciach jego pracowników oraz w związku z promowaniem różnego rodzaju wydarzeń, usług oraz produktów,

- w celach statystycznych i analitycznych,

- w celu ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami.

Podstawą prawną przetwarzania Danych osobowych osób odwiedzających profile jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na:

- promowaniu własnej marki oraz poprawianiu jakości świadczonych usług,

- w razie takiej konieczności – na dochodzeniu roszczeń i obronie przed roszczeniami.

W przypadku publikacji na profilach informacji dotyczących pracowników Administratora, podstawą przetwarzania ich danych jest zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a RODO).

UWAGA: Powyższa informacja nie dotyczy przetwarzania danych osobowych przez administratorów serwisów.

Marketing bezpośredni

Dane osobowe Użytkownika mogą być również wykorzystywane przez Administratora do kierowania do niego treści marketingowej różnymi kanałami, tj. za pośrednictwem poczty e-mail, drogą MMS/SMS-a lub drogą telefoniczną – np. w formie newslettera lub e-mailingu promocyjnego lub informującego o nowym produkcie lub usłudze. Takie działania są podejmowane przez Administratora wyłącznie w przypadku, gdy Użytkownik wyraził w tym zakresie zgodę, którą może wycofać w dowolnym momencie.

W przypadku wyrażenia stosownej zgody, Administrator może przesyłać za pośrednictwem powyższych kanałów komunikacyjnych, a także drogą pocztową, treści marketingowe dotyczące partnerów biznesowych Administratora, których aktualizowana na bieżąco lista znajduje się na stronie internetowej: https://pgnig.pl/partnerzy-biznesowi

Reklama kontekstowa

Administrator wyświetla w Serwisie treści marketingowe w formie reklamy kontekstowej, tj. reklamy, która nie jest dopasowana do preferencji Użytkownika. Przetwarzanie Danych osobowych odbywa się wówczas w związku z realizacją prawnie uzasadnionego interesu Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegającego na prowadzeniu działań marketingowych przez Administratora.

Reklama behawioralna

Administrator i jego Zaufani partnerzy przetwarzają dane osobowe Użytkowników, w tym dane osobowe gromadzone za pośrednictwem plików cookies oraz innych podobnych technologii dla celów marketingowych w związku z kierowaniem do Użytkowników reklamy behawioralnej, tj. reklamy, która jest dopasowana do preferencji Użytkownika. Przetwarzanie danych osobowych w tym celu obejmuje także profilowanie Użytkowników.

W przypadkach, gdy Administrator korzysta z usług Zaufanych partnerów, na komputerze lub innym urządzeniu Użytkownika wykorzystywanym do przeglądania Serwisu pozostawiane są pliki cookies umożliwiające Zaufanemu partnerowi rozpoznanie Użytkownika na innych stronach internetowych, będących częścią sieci reklamowej danego Zaufanego partnera. W konsekwencji, reklamy Administratora wyświetlane są Użytkownikowi w serwisach internetowych nienależących do Administratora. Reklamy te dopasowane są do zakładanych przez Administratora zainteresowań Użytkownika. W zależności od przyjętych przez Administratora w danym przypadku założeń, może to polegać np. na:

- wyświetlaniu reklamy osobom, które odwiedziły Serwis z większym natężeniem niż dla ogółu internautów,

- wyświetleniu reklamy tylko Użytkownikom, którzy na podstawie przetwarzanych przez Zaufanego partnera informacji o odwiedzanych stronach zostali przypisani do określonego profilu (kategorii osób).

Przesłanką przetwarzania danych osobowych Użytkowników w celach marketingowych w związku z kierowaniem do Użytkowników reklamy behawioralnej jest prawnie uzasadniony interes Administratora i Zaufanych partnerów – art. 6 ust. 1 lit. f RODO. Prawnie uzasadniony interes Administratora i Zaufanych partnerów polega na dostarczeniu Użytkownikom wyłącznie reklam dostosowanych do potencjalnych zainteresowań Użytkowników, adekwatnie do zgody na pliki cookies wyrażonej przez Użytkownika.

Lista Zaufanych partnerów Administratora jest dostępna tutaj

PLIKI COOKIES ORAZ PODOBNA TECHNOLOGIA

Pliki cookies to małe pliki tekstowe, przechowywane na urządzeniu końcowym Użytkownika (np. komputerze, laptopie, tablecie lub smartfonie), przeglądającego Serwis. Za pomocą cookies dostarczane są Administratorowi np. informacje statystyczne o ruchu Użytkowników, aktywności Użytkownika oraz informacje o sposobie korzystania z Serwisu.

Informacje dotyczące używanych rodzajów plików cookies, udostępniamy w dolnej ramce na stronie głównej, którą Użytkownik może wyświetlić w dowolnym momencie.
W przypadku niektórych rodzajów plików cookies wymagana jest zgoda Użytkownika, którą może on wyrazić, zmienić lub odwołać w dowolnym momencie, ustawiając swoje preferencje w dolnej ramce na stronie głównej.
Wyrażona zgoda na używanie wszystkich rodzajów plików cookie będzie ważna przez 3 miesiące, chyba że wcześniej zostanie zmieniona. Jeśli zgoda nie zostanie wyrażona, informacja ta będzie przechowywana przez 3 miesiące.

Cookies „niezbędne”

Administrator wykorzystuje tzw. cookies niezbędne przede wszystkim w celu prawidłowego świadczenia usług drogą elektroniczną, w tym dostarczania, dostosowywania i poprawiania sposobu działania witryny. Administrator oraz inne podmioty świadczące na jego rzecz usługi analityczne oraz statystyczne, korzystają z plików cookies, przechowując informacje lub uzyskując dostęp do informacji już przechowywanych w telekomunikacyjnym urządzeniu końcowym Użytkownika (komputer, telefon, tablet itp.). Informacje w plikach cookies pozwalają na odczytanie danych w nich zawartych jedynie przez stronę, która je utworzyła. Tym samym strona internetowa nie może mieć dostępu do innych plików znajdujących się na komputerze Użytkownika. Pliki cookies wykorzystywane w tym celu obejmują:

1) Cookies sesyjne: cookies własne Administratora, służące do obsługi danej sesji korzystania z Serwisu (identyfikator sesji, czas trwania sesji), a także cookies uwierzytelniające służące do identyfikacji Użytkownika oraz wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania,

2) Cookies stałe: trwałe pliki cookies służące do personalizacji interfejsu Użytkownika, na czas trwania sesji lub nieco dłużej, a także pliki cookies służące do monitorowania ruchu na stronie internetowej, tj. analityki danych, w tym cookies Google Analytics (są to pliki wykorzystywane przez spółkę Google w celu prowadzenia analizy sposobu korzystania z Serwisu przez Użytkownika, w tym tworzenia statystyk i raportów dotyczących funkcjonowania Serwisu). Google nie wykorzystuje zebranych danych do identyfikacji Użytkownika, ani nie łączy tych informacji w celu umożliwienia takiej identyfikacji. Szczegółowe informacje o zakresie i zasadach zbierania danych w związku z tą usługą można znaleźć pod linkiem: https://www.google.com/intl/pl/policies/privacy/partners

Wykorzystywanie plików cookies

  • Pliki cookies niezbędne: są konieczne do poprawnego funkcjonowania Serwisów oraz pozwalają na  poprawne wyświetlanie Serwisów w czasie trwania sesji.
  • Pliki cookies statystyczne: wykorzystywane przede wszystkim do celów analitycznych. Umożliwiają one sprawdzenie jak często odwiedzane są poszczególne strony Serwisów. Dane te wykorzystywane są do optymalizacji Serwisów pod kątem danych odwiedzających użytkowników. Pliki te wykorzystywane są również do zapamiętywania sposobu korzystania przez Użytkownika z Serwisów i ułatwienia mu ich przeglądania. Wówczas możliwe jest lepsze dopasowanie prezentowanej treści oraz funkcjonalności do potrzeb Użytkownika.
  • Pliki cookies marketingowe: Administrator i jego Zaufani partnerzy wykorzystują również pliki cookies do celów marketingowych (w związku z kierowaniem do Użytkowników reklamy behawioralnej). W tym celu podmioty te przechowują informacje lub uzyskują dostęp do informacji już przechowywanych w telekomunikacyjnym urządzeniu końcowym Użytkownika (komputer, telefon, tablet itp.), dotyczących jego aktywności na stronach internetowych. Więcej informacji na ten temat znajduje się w części Polityki zatytułowanej Reklama behawioralna.
  • Pliki cookies preferencje: umożliwiają stronie zapamiętanie informacji, które zmieniają wygląd lub funkcjonowanie strony, np. preferowany język lub region, w którym znajduje się Użytkownik.

Zarządzanie ustawieniami cookies

Czynności związane z przechowywaniem i wysyłaniem cookies są obsługiwane przez przeglądarki internetowe i niewidoczne dla Użytkownika.

Wykorzystanie plików cookies w celu zbierania za ich pośrednictwem danych, w tym uzyskania dostępu do danych zapisanych na urządzeniu Użytkownika, co do zasady wymaga uzyskania zgody Użytkownika. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem działania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
Zgoda nie jest jednak wymagana w przypadku plików cookies, których stosowanie jest niezbędne do świadczenia usługi Użytkownikowi.

Wycofanie zgody na wykorzystanie plików cookies możliwe jest również za pośrednictwem ustawień przeglądarki. Użytkownik w każdym momencie może skonfigurować tak swoją przeglądarkę, aby wyłączyć obsługę plików cookies. Użytkownik może dowolnie skonfigurować używaną przez siebie przeglądarkę tak aby odrzucała wszystkie pliki cookies, nie usuwała plików cookies lub wysyłała powiadomienia w przypadku, gdy tego typu pliki są wysyłane z serwera.

Poniżej znajduje się informacja jak postępować w przypadku niżej wymienionych przeglądarek internetowych:
Mozilla Firefox: https://support.mozilla.org/pl/kb/blokowanie-ciasteczek
Google Chrome: http://support.google.com/chrome/bin/answer.py?hl=pl&answer=95647
Opera: http://help.opera.com/Linux/9.22/pl/cookies.html
Safari: http://support.apple.com/kb/ph5042

Ponadto w czasie każdej sesji Użytkownika na stronach Serwisów dostępna jest ikona, po kliknięciu której możliwa jest szybka i łatwa zmiana zaznaczonych zgód.

OKRES PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH

Okres przetwarzania danych osobowych przez Administratora zależy od rodzaju świadczonej usługi i celu przetwarzania. Co do zasady dane osobowe przetwarzane są przez czas świadczenia usługi lub zrealizowania zamówienia, do czasu wycofania wyrażonej zgody lub zgłoszenia skutecznego sprzeciwu względem przetwarzania danych osobowych w przypadkach, gdy podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest prawnie uzasadniony interes Administratora.

Okres przetwarzania danych osobowych może być przedłużony w przypadku, gdy przetwarzanie jest niezbędne do ustalenia, dochodzenia lub obrony przed ewentualnymi roszczeniami, a po tym okresie, jedynie w przypadku i w zakresie, w jakim będą wymagać tego przepisy obowiązującego prawa. Po upływie okresu przetwarzania, dane osobowe są nieodwracalnie usuwane lub anonimizowane.

UPRAWNIENIA UŻYTKOWNIKA

Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści danych osobowych oraz żądania ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych osobowych oraz prawo wniesienia sprzeciwu względem przetwarzania danych osobowych, a także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych.

W zakresie, w jakim dane osobowe Użytkownika przetwarzane są na podstawie zgody, można ją wycofać w dowolnym momencie kontaktując się z Administratorem lub korzystając z funkcjonalności udostępnionych w Serwisie.

Użytkownik ma prawo zgłoszenia sprzeciwu względem przetwarzania danych osobowych dla celów marketingowych, jeśli przetwarzanie odbywa się w związku z prawnie uzasadnionym interesem Administratora, a także – z przyczyn związanych z jego szczególną sytuacją – w innych przypadkach, gdy postawą prawną przetwarzania danych osobowych jest prawnie uzasadniony interes Administratora (np. w związku z realizacją celów analitycznych i statystycznych).

Więcej informacji o uprawnieniach Użytkownika wynikających z obowiązujących przepisów prawa znajduje się w Polityce przetwarzania danych osobowych.

ODBIORCY DANYCH OSOBOWYCH

Administrator nie udostępnia osobom niepowołanym ani osobom trzecim danych osobowych zebranych za pomocą swoich Serwisów internetowych, za wyjątkiem podmiotów świadczących usługi na rzecz Administratora na podstawie odrębnych umów.

W związku z powyższym dane osobowe mogą być ujawniane zewnętrznym podmiotom, w szczególności dostawcom odpowiedzialnym za obsługę systemów informatycznych, podmiotom świadczącym usługi kurierskie (w związku z prowadzeniem korespondencji w formie papierowej) oraz podmiotom powiązanym z Administratorem, tj. spółkom z jego Grupy Kapitałowej.

W przypadku uzyskania zgody Użytkownika, jego dane osobowe mogą zostać także udostępnione innym podmiotom w ich własnych celach, w tym również marketingowych.

Administrator zastrzega sobie prawo ujawnienia wybranych informacji dotyczących Użytkownika właściwym organom, bądź osobom trzecim, które zgłoszą żądanie udzielenia takich informacji, w oparciu o odpowiednią podstawę prawną oraz zgodnie z przepisami obowiązującego prawa.

PRZEKAZYWANIE DANYCH OSOBOWYCH POZA EUROPEJSKI OBSZAR GOSPODARCZY

Poziom ochrony danych osobowych poza Europejskim Obszarem Gospodarczym (EOG) różni się od tego zapewnianego przez prawo europejskie. Z tego powodu Administrator przekazuje dane osobowe poza EOG tylko, gdy jest to konieczne i z zapewnieniem odpowiedniego stopnia ochrony, przede wszystkim poprzez:

1) współpracę z podmiotami, przetwarzający dane osobowe w państwach, w odniesieniu do których została wydana stosowna decyzja Komisji Europejskiej,

2) stosowanie standardowych klauzul umownych, wydanych przez Komisję Europejską,

3) stosowanie wiążących reguł korporacyjnych, zatwierdzonych przez właściwy organ nadzorczy,

Administrator zawsze informuje o zamiarze przekazania danych osobowych poza EOG na etapie ich zbierania.

BEZPIECZEŃSTWO DANYCH OSOBOWYCH

Administrator dokłada wszelkich starań dla poszanowania praw oraz zapewnienia poczucia bezpieczeństwa Użytkowników korzystających z jego Serwisów, w szczególności dbając o to, aby dostęp do danych osobowych Użytkowników miały jedynie osoby uprawnione i tylko w zakresie, w jakim jest to niezbędne do ich skutecznej i satysfakcjonującej obsługi.

Administrator podejmuje wszelkie niezbędne działania, aby także jego podwykonawcy i inne podmioty współpracujące dawały gwarancję stosowania odpowiednich środków bezpieczeństwa w każdym przypadku, gdy przetwarzają dane osobowe na zlecenie Administratora.

W zakresie bezpieczeństwa informacji Administrator wdrożył system zarządzania bezpieczeństwem informacji zgody z normą ISO/IEC 27001.

Administrator zastrzega możliwość wprowadzania zmian w treściach swoich Serwisów w dowolnym czasie i zakresie, bez konieczności powiadamiania o tym Użytkowników.

DANE KONTAKTOWE

W sprawie danych osobowych kontakt z Administratorem jest możliwy poprzez adres e-mail: daneosobowe.od@pgnig.pl lub pisemnie na adres PGNiG Obrót Detaliczny sp. z o.o., ul. Jana Kazimierza nr 3, 01-248 Warszawa.

Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można również skontaktować się poprzez e-mail daneosobowe.od@pgnig.pl, w każdej sprawie dotyczącej przetwarzania danych osobowych.

ZMIANY POLITYKI PRYWATNOŚCI

Polityka jest na bieżąco weryfikowana i w razie potrzeby aktualizowana.

Niniejsza wersja Polityki obowiązuje od dnia 22.03.2024 r.