Dopasuj płatności za gaz do swoich potrzeb

Poznaj grupę taryfową 12T, dzięki której co miesiąc zapłacisz za faktyczne zużycie gazu.

Czy wiesz, że możesz zmienić swoją obecną grupę taryfową i rozliczać się co miesiąc za zużyty gaz zamiast na podstawie prognoz? To naprawdę proste. Wybierz grupę taryfową z oznaczeniem 12T.

Obecną grupę taryfową możesz zmienić bez wychodzenia z domu, wystarczy wejść na eBOK zamów i wypełnić oświadczenie o wyborze grupy taryfowej w zakładce „Obsługa umowy”.

 

Jeśli nie masz jeszcze konta, załóż je na stronie eBOK zamów Zajmie Ci to dosłownie chwilę!

Chcesz wiedzieć czym jest eBOK? KLIK zamów

Oświadczenie o zmianie grupy taryfowej możesz także złożyć w Biurze Obsługi Klienta, wysłać pocztą tradycyjną (adres korespondencyjny znajdziesz na swojej fakturze) lub też przesłać za pomocą formularza kontaktowego zamów czy na skrzynkę mailową kontakt@pgnig.pl.

Pamiętaj! Swoją grupę taryfową możesz zmienić tylko raz w ciągu roku umownego. Jeżeli złożysz oświadczenie do 20 dnia bieżącego miesiąca to zmiana zacznie obowiązywać już od następnego miesiąca.

Chcesz dowiedzieć się więcej o zasadach kwalifikacji do grup taryfowych? KLIK zamów

Dlaczego warto przejść na 12T?

  • Na bieżąco płacisz za to co już zużyłeś
  • Masz kontrolę nad swoimi wydatkami
  • Wysyłasz odczyt kiedy chcesz i jak chcesz
  • Rozliczasz się co miesiąc

W grupie taryfowej 12T przekazujesz nam swój stan licznika, a my przesyłamy Ci fakturę za faktyczne zużycie, a nie prognozę. Odczyt możesz wysłać kiedy chcesz - ważne, abyś zrobił to raz w miesiącu.

Opłaty abonamentowe naliczane są zgodnie z obowiązującą taryfą.* W przypadku grup taryfowych 12T wyższe stawki opłat abonamentowych wynikają z konieczności comiesięcznego rozliczania konta klienta.

*W związku z ustawą z dnia 15 grudnia 2022 r. o szczególnej ochronie niektórych odbiorców paliw gazowych w 2023 r. w związku z sytuacją na rynku gazu (Dz. U. 2022 r. poz. 2687), opłata abonamentowa w 2023 roku obowiązuje w takiej wysokości jak w 2022 r.

 
uwaga

Pamiętaj! Własne odczyty nie zwalniają Cię z obowiązku udostępniania gazomierza pracownikowi operatora sieci dystrybucyjnej. Będzie on wykonywał odczyty sprawdzające zgodnie z okresem rozliczeniowym.

Wysyłasz odczyt kiedy chcesz i jak chcesz

Sprawdź, jak odczytywać licznik gazowy KLIK zamów

Sprawdź, jak przesłać odczyt KLIK zamów

Korzystając z grupy taryfowej 12T samodzielnie podajesz stan licznika, jednak odczytu weryfikującego będzie dokonywał pracownik spisujący stan gazomierza – zgodnie z harmonogramem odczytu gazomierzy w Twojej okolicy.

Dlatego pamiętaj masz obowiązek udostępnić gazomierz (jeśli nie jest ogólnodostępny) pracownikowi operatora sieci dystrybucyjnej, dokonującemu odczytu kontrolnego, potwierdzającego deklarowane przez Ciebie zużycie. Jeżeli nie będziemy mogli odczytać/sprawdzić wskazania gazomierza, dokonamy oszacowania zużycia gazu, zgodnie z obowiązującą taryfą PGNiG Obrót Detaliczny.

Jeśli nie przekażesz nam swojego odczytu w danym miesiącu, to na podstawie Twojej historii poboru gazu, szacunkowo obliczymy zużycie i wystawimy Ci fakturę.

Ciesz się jeszcze większą wygodą i przejdź na e-fakturę

Masz już swoje konto w eBOK? Przejdź na e-fakturę, a Twoje rozliczenia za gaz będą jeszcze łatwiejsze.

Wystarczy, że zalogujesz się do eBOK zamów wyrazisz zgodę na otrzymywanie e-faktur i zaakceptujesz regulamin. Na podany przez Ciebie adres e-mail będziemy wysyłać powiadomienia o dostępności faktur elektronicznych. Zyskasz kontrolę nad swoimi wydatkami oraz stały dostęp do faktur i Elektronicznego Archiwum Dokumentów Klienta.

Co zyskujesz przechodząc na e-fakturę?

Co zyskujesz?

  • Faktury elektroniczne i inne dokumenty udostępniane w eBOK, o czym zostaniesz powiadomiony e-mailem
  • Bezpłatny dostęp do Elektronicznego Archiwum Dokumentów Klienta
  • Informację o wysokości rachunku zawsze w terminie
  • Mniej korespondencji w skrzynce pocztowej

Pytania i odpowiedzi

Czy zmienią się stałe opłaty w związku ze zmianą grupy taryfowej na tę oznaczoną symbolem „12T”? rozwin

Tak. Jeśli jesteś odbiorcą w gospodarstwie domowym lub innym odbiorcą podlegającym ochronie taryfowej, Twoja opłata abonamentowa zmieni się zgodnie z aktualną Taryfą.

Dlaczego w grupie taryfowej „12 T” jest wyższa opłata abonamentowa? rozwin

Wyższa opłata abonamentowa wynika z wyższych kosztów obsługi klienta powstałych między innymi z powodu konieczności comiesięcznego rozliczania konta klienta i dostarczania faktur.

Dlaczego od razu po zmianie grupy taryfowej na „12T” nie mogę podać odczytu? rozwin

Odczyt do rozliczenia możesz podać dopiero w miesiącu, w którym zacznie Cię obowiązywać grupa taryfowa, której nazwa kończy się oznaczeniem „12T”.

Czy muszę udostępniać gazomierz pracownikowi operatora systemu dystrybucyjnego, jeśli mam grupę taryfową „12T” i sam podaję odczyty gazomierza? rozwin

Tak. Pamiętaj, nawet gdy podajesz swoje odczyty, to masz dalej obowiązek udostępniania gazomierza pracownikowi operatora sieci dystrybucyjnej. Będzie on wykonywał odczyty sprawdzające zgodnie z okresem rozliczeniowym wynikającym z Twojej grupy taryfowej. Regularne odczyty gwarantują dokładne rozliczenia i podnoszą poziom bezpieczeństwa użytkowania gazu.

Pliki do pobrania

  • Nazwa plikuTyp plikuWaga pliku
  • Oświadczenie o wyborze grupy taryfowej pdf 574.19 kB
zamknij