1
Numer konta
Indywidualny numer rachunku bankowego do dokonywania płatności.
2
Bieżąca faktura ROZLICZENIE
Należności za cały bieżący okres rozliczeniowy. Rozliczenie to obejmuje opłaty abonamentowe, opłaty dystrybucyjne (stałe i zmienne) oraz koszt paliwa.
3
Pozostałe należności wymagalne
Kwota niezapłaconych należności/zobowiązań po terminie płatności na dzień wystawienia faktury.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
4
Łącznie do zapłaty
Suma wszystkich należności do zapłaty wynikająca z bieżącej faktury, uwzględniająca ewentualne nadpłaty lub zaległe należności.
5
Termin płatności
Data do kiedy należności ujęte w fakturze powinny wpłynąć na indywidualny numer rachunku (numer konta).
6
Forma płatności
Informacja o możliwych formach płatności.
7
Stan konta po wykonaniu rozliczenia
Wysokość faktycznych należności na dzień wystawienia faktury (saldo).
8
Blankiety do wpłat
Obecnie blankiety nie są dołączane w postaci odrębnych druków, a zostały umieszczone na fakturze.
9
Adres punktu poboru
Miejsce, gdzie pobierasz paliwo gazowe. Pod adresem podany jest numer gazomierza.
10
Numer Klienta
To indywidualny numer przypisany każdemu Klientowi. Służy do identyfikacji w kontaktach z nami.
11
Opłata abonamentowa
Zryczałtowana opłata stała pobierana za każdy miesiąc kalendarzowy niezależnie od tego, jaką ilość paliwa gazowego zużyjesz. Zawiera koszty związane z wystawianiem i dostarczaniem faktur, obliczaniem należności, prawidłowością rozliczeń itp.
12
Grupa taryfowa
Oznaczenie grupy taryfowej, zgodnie z którą jesteś rozliczany (grupy od W-1.1 do W-4). Kwalifikacja do grupy taryfowej zależy od miejsca odbioru paliwa gazowego - według operatora sieci, z której następuje pobór, rodzaju pobieranego paliwa gazowego (gaz wysokometanowy, gaz zaazotowany, gaz propan-butan - powietrze lub gaz propan-butan - rozprężony) I rocznej ilości pobieranego paliwa gazowego.
13
Wielkość zużycia
Ilość zużytego paliwa gazowego w danym okresie rozliczeniowym.
14
Cena za paliwo gazowe
Cena netto jednej kilowatogodziny paliwa gazowego.
15
Opłata dystrybucyjna stała
Są to koszty eksploatacji, monitorowania i modernizacji gazociągów. Pobierana jest co miesiąc za dany okres rozliczeniowy niezależnie od zużycia.
16
Opłata dystrybucyjna zmienna
Jest to opłata za dostarczenie paliwa gazowego o właściwych parametrach jakościowych i w określonych ilościach, naliczana proporcjonalnie do zużycia.
17
Kwota do zapłaty oraz termin płatności
Suma wszystkich opłat brutto, którą należy zapłacić. Pamiętaj, że za datę wpłaty przyjmuje się datę wpływu środków pieniężnych na nasz rachunek.
Płatności na rzecz PGNiG OD realizowane z zagranicy
Jeżeli chcesz opłacić faktury PGNiG OD z zagranicy (lub zagranicznego rachunku bankowego) należy uzupełnić:
- Kod BIC (SWIFT) PKO Banku Polskiego SA: BPKOPLPW
- IBAN: PL
Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.
Zakończenie bezprowizyjnej obsługi wpłat na rzecz PGNiG OD w oddziałach PKO BP
Z dniem 31.12.2024 r. zostanie zakończona bezprowizyjna obsługa płatności za faktury PGNiG Obrót Detaliczny w oddziałach banku PKO BP. Od 1 stycznia 2025 r. od każdej wpłaty na PGNiG OD będzie pobierana prowizja w wysokości 10 zł.
Zakończenie obsługi „Pekao zlecenie”
Z dniem 31.12.2022 r. została zakończona obsługa usługi „Pekao zlecenie”, świadczonej przez Bank Polska Kasa Opieki S.A. w PGNiG. Prosimy o zaplanowanie płatności faktur PGNiG w Państwa bankowości elektronicznej lub o skorzystanie z innych form płatności – np. polecenia zapłaty lub płatności z poziomu eBOK PGNiG.
Jak zaktualizować dane na fakturze?
Jeśli chcesz zmienić: nazwisko, adres korespondencyjny, adres zamieszkania lub telefon, możesz to zrobić składając oświadczenie o zmianie danych Klienta zawartych w umowie. Takie oświadczenie możesz zgłosić na dokumencie przygotowanym przez Ciebie, formularzu dostępnym TUTAJ lub telefonicznie na numer telefonu wskazany na fakturze. Zgłoszenie pisemne może mieć formę elektroniczną (skan) lub listu, który trzeba przesłać na adres wskazany na fakturze lub innym dokumencie, na podstawie którego następuje płatność z tytułu realizacji umowy.
Podpisane oświadczenie o zmianie danych klienta zawartych w umowie możesz złożyć osobiście w siedzibie Biura Obsługi Klienta, wysłać pocztą na adres właściwego Biura Obsługi Klienta, bądź wysłać w zeskanowanej formie za pośrednictwem eBOK. Oświadczenie o zmianie danych klienta zawartych w umowie, może złożyć osoba posiadająca Twoje pełnomocnictwo. W sytuacji zmiany nazwiska, konieczne jest dostarczenie przez Ciebie kopii dokumentu tożsamości, przy czym widoczne powinny być na niej jedynie dane niezbędne, czyli: imię, nazwisko i numer PESEL. Inne dane, np. zdjęcie, powinny zostać zakryte lub zamazane. Przesłana przez Ciebie kopia dokumentu tożsamości zostanie zniszczona po zweryfikowaniu Twoich danych.
W przypadku, gdy będzie zachodziła konieczność zmiany umowy, zostanie sporządzona nowa umowa lub zostanie sporządzony aneks do umowy.
Jak sprawdzić historię moich faktur i płatności?
Jeśli chcesz na bieżąco śledzić historię swoich faktur najlepiej założyć konto w elektronicznym Biurze Obsługi Klienta. Za pomocą eBOK sprawdzisz aktualną kwotę do zapłaty, saldo rachunku, termin płatności, wykres zużycia gazu.
Kolejnym sposobem obsługi konta jest bezpłatna aplikacja eBOK PGNiG, z której możesz korzystać na swoim urządzeniu mobilnym. Dzięki niej również błyskawicznie opłacisz fakturę, dokonasz zmian w umowie, podasz odczyt stanu swojego gazomierza lub licznika czy zapoznasz się z naszą aktualną ofertą. Wszystko to na wyciągnięcie ręki. Kliknij TUTAJ aby dowiedzieć się więcej.
Wygodną formą kontroli płatności jest także usługa EKOfaktura, którą możesz aktywować za pośrednictwem eBOK. Na podany przez Ciebie adres e-mail będziesz otrzymywać powiadomienia o dostępności faktur elektronicznych lub innych dokumentów w formacie PDF. Dzięki EKOfakturze zyskujesz również wygodny dostęp do Elektronicznego Archiwum Dokumentów Klienta. W każdej chwili masz możliwość powrotu do faktur drukowanych. Wystarczy, że zrezygnujesz z usługi.
Dostępne metody płatności
Sprawdź w jaki sposób możesz opłacić swoje rachunki.
Polecenie zapłaty
Aby zlecić dokonywanie płatności z rachunku bankowego, musisz dostarczyć do Biura Obsługi Klienta zgodę na obciążenie swojego rachunku. Aktywacją usługi zajmują się już nasi pracownicy, którzy przekazują wszystkie niezbędne informacje do banku. Od tego momentu płatność za rachunek dokonywana jest automatycznie w dniu płatności faktury. Nadal będziesz otrzymywać faktury, ale z adnotacją o automatycznym uregulowaniu opłat. Pamiętaj, w każdej chwili masz możliwość rezygnacji z Polecenia Zapłaty. Kliknij TUTAJ, aby dowiedzieć się więcej o usłudze.
Formularz zgody na obciążenie Państwa rachunku
Formularz odwołanie zgody na obciążenie rachunku
Przelew bankowy
W każdym banku masz możliwość opłacenia faktury przelewem. Opłaty i prowizje za operację zależą od taryfy banku.
Moje Rachunki
Usługa Moje Rachunki to alternatywny, tani i błyskawiczny sposób na zapłacenie Twoich rachunków. Kliknij TUTAJ, aby przejść do serwisu Moje Rachunki.
Elektroniczne Biuro Obsługi Klienta
Dzięki eBOK masz nieograniczony dostęp do informacji na temat rozliczeń gazu, płatności, danych klienta i usług oraz faktur elektronicznych. Z eBOK możesz także korzystać na urządzeniu mobilnym dzięki aplikacji eBOK. Kliknij TUTAJ, aby dowiedzieć się więcej.
Poczta Polska
Poczta Polska realizuje usługę przyjmowania opłat faktury za paliwo gazowe. Kliknij TUTAJ, aby przejść do serwisu Poczty Polskiej.
Oddział banku
Faktury PGNiG OD można uregulować w dowolnym banku, który sam ustala wysokość opłaty za przelew. W każdym oddziale banku PKO BP klienci PGNiG mają możliwość opłacenia rachunku BEZ PROWIZJI DO 31.12.2024.
Od 1 stycznia 2025 r. od każdej wpłaty na PGNiG OD będzie pobierana prowizja w wysokości 10 zł.