Zmiana systemu bilingowego
Wdrożyliśmy nowy system bilingowy, największy w branży energetycznej w Europie Środkowo- Wschodniej. To rozwiązanie informatyczne, ujednoliciło i przyspieszyło procesy obsługi Klientów w PGNiG Obrót Detaliczny.
Projekt zakładał migrację, czyli przeniesienie danych, ze starych, swego czasu wykorzystywanych kilku rozproszonych systemów bilingowych, ponad 7 mln Klientów, do nowego systemu bilingowego. Było to duże wyzwanie technologiczne i organizacyjne, wymagające czasu i szczególnej uwagi. Cały proces przeprowadzony został z wielką starannością oraz dbałością o bezpieczeństwo danych.
Z tak dużą skalą przedsięwzięcia związane były niestety utrudnienia dotyczące bieżącej obsługi Klienta, które mogły być odczuwalne przez niektórych Klientów. Jednakże dokładaliśmy wszelkich starań, aby proces migracji przeprowadzić jak najszybciej i aby był on jak najmniej uciążliwy dla naszych Klientów.
Nowy system bilingowy pozwala na sprawniejszą obsługę i umożliwia dostęp do wielu nowoczesnych usług.
Jakie będą korzyści z nowego systemu?
W związku z zakończeniem migracji danych Klienci otrzymali:
- nowy indywidualny numer rachunku bankowego do dokonywania wpłat,
- niektórzy Klienci otrzymali również nowy numer Klienta.