Zmiana systemu bilingowego - Portal korporacyjny

Zmiana systemu bilingowego

Wdrożyliśmy nowy system bilingowy, największy w branży energetycznej w Europie Środkowo- Wschodniej. To rozwiązanie informatyczne, ujednoliciło i przyspieszyło procesy obsługi Klientów w PGNiG Obrót Detaliczny.

Projekt zakładał migrację, czyli przeniesienie danych, ze starych, swego czasu wykorzystywanych kilku rozproszonych systemów bilingowych, ponad 7 mln Klientów, do nowego systemu bilingowego. Było to duże wyzwanie technologiczne i organizacyjne, wymagające czasu i szczególnej uwagi. Cały proces przeprowadzony został z wielką starannością oraz dbałością o bezpieczeństwo danych. 

Z tak dużą skalą przedsięwzięcia związane były niestety utrudnienia dotyczące bieżącej obsługi Klienta, które mogły być odczuwalne przez niektórych Klientów. Jednakże dokładaliśmy wszelkich starań, aby proces migracji przeprowadzić jak najszybciej i aby był on jak najmniej uciążliwy dla naszych Klientów.

Nowy system bilingowy pozwala na sprawniejszą obsługę i umożliwia dostęp do wielu nowoczesnych usług.

 

Jakie będą korzyści z nowego systemu?

skrócony czas obsługi Klienta
wyższy poziom bezpieczeństwa danych
docelowo jedna faktura za różne usługi
Dostęp do nowoczesnych usług

 

W związku z  zakończeniem migracji danych Klienci otrzymali:

 

  • nowy indywidualny numer rachunku bankowego do dokonywania wpłat,
  • niektórzy Klienci otrzymali również nowy numer Klienta.

 

 

Pytania i odpowiedzi

W związku z migracją, czyli przeniesieniem danych do nowego systemu bilingowego, mogą wystąpić przesunięcia terminów dostarczania faktur i wykonywania odczytów.
Informujemy, że noty odsetkowe nie będą naliczane do niewystawionych faktur. Fakturę wyślemy najszybciej jak to będzie możliwe, bezpośrednio po dokonaniu rozliczenia. Przepraszamy za niedogodności i prosimy o cierpliwość.
Trwają prace związane z przeniesieniem danych do nowego systemu, w związku z tym mogą nastąpić przesunięcia w księgowaniu płatności na kontach Klientów. Jeżeli płatność została zrealizowana, prosimy zignorować wiadomość windykacyjną. Przepraszamy za utrudnienia.
Informację o fakturze, która dotarła z opóźnieniem możesz zgłosić poprzez formularz kontaktowy dostępny na eBOK/mBOK lub telefonicznie dzwoniąc na naszą infolinię 22 515 15 15, tak by można było przesunąć termin płatności lub anulować odsetki.
Jeżeli taka informacja nie zostanie zgłoszona może to skutkować naliczeniem odsetek lub uruchomieniem procesu windykacyjnego. Przepraszamy za utrudnienia.
Większość spraw Klienci mogą załatwić bez wychodzenia z domu, korzystając z elektronicznego Biura Obsługi Klienta (eBOK). Aby uzyskać wgląd w faktury (i już wystawione korekty faktur) lub pobrać je w formacie PDF wystarczy wejść na ebok.pgnig.pl bądź pobrać aplikację mBOK i włączyć EKOfakturę. W celu wystawienia duplikatu faktury lub korekty faktury należy skontaktować się z nami poprzez formularz kontaktowy, dostępny na eBOK/mBOK. Możesz także zadzwonić na naszą infolinię (tel. 22 515 15 15).
Tak, można dokonywać nadpłat. Aby zasilić saldo rachunku celem utworzenia nadpłaty, należy wpłacić dowolną kwotę na indywidualny numer rachunku (dowolnym tytułem).
Sukcesywnie wdrażamy nowy system bilingowy w kolejnych regionach i migrujemy do niego dane Klientów. W związku z tym dla części Klientów zmienił się numer rachunku bankowego do wpłat. Ponadto część Klientów poza nowym rachunkiem bankowym do dokonywania wpłat otrzymała również nowy numer Klienta.

Wpłaty dokonywane na stary rachunek bankowy zostaną automatycznie przeksięgowane na nowy i nie spowoduje to sytuacji powstania zaległości. Informacje o zakresie zmian Klienci otrzymują w indywidualnej korespondencji.

Zmiana rachunku nie ma wpływu na funkcjonowanie usługi Polecenia Zapłaty i Zlecenia Stałego. Klienci korzystający już z tych usług nie są zobowiązani do ponownej rejestracji.

Powyższe zmiany mają charakter wyłącznie ewidencyjny i nie mają żadnego wpływu na sposób rozliczeń oraz wysokość opłat za nasze usługi. Aktualny numer rachunku bankowego oraz - o ile ulegnie zmianie - nowy numer Klienta pojawią się na fakturze wystawionej po zakończeniu okresu migracyjnego do nowego systemu bilingowego. Po otrzymaniu faktury prosimy o zwrócenie uwagi na prezentowane dane. .
Prawdopodobnie na skutek braku odczytu rzeczywistego dokonaliśmy rozliczenia na podstawie odczytu szacunkowego. Jeśli jesteś Klientem w taryfie 12T pamiętaj podać odczyt w kolejnym miesiącu rozliczeniowym, pozwoli nam to rozliczyć Cię według faktycznego zużycia.
Odczyt licznika można zgłosić: • w serwisie ebok.pgnig.pl, w aplikacji mobilnej mBOK PGNiG oraz poprzez Wirtualną Asystentkę PGNiG obecną w serwisie i aplikacji • wysyłając SMS pod numer 608 600 608 (koszt wysłania SMS zgodny z taryfą operatora) • dzwoniąc na infolinię pod numer: 22 515 15 15.
Na portalu eBOK lub w aplikacji mBOK w zakładce ODCZYTY możesz zweryfikować historię odczytów. Podany przez Ciebie odczyt był prawdopodobnie niższy od poprzednio rozliczonego (na podstawie szacunku). W takim przypadku skontaktuj się z nami aby podać odczyt rzeczywisty. Z powodu prac modernizacyjnych w systemie bilingowym, mogą wystąpić przesunięcia w bieżących rozliczeniach odczytów. Przepraszamy za utrudnienia.
W trakcie migracji danych do nowego systemu mogą wystąpić przesunięcia czasu realizacji procesów zawarcia/przepisania umów. Prosimy o wyrozumiałość i cierpliwe oczekiwanie.
Większość spraw Klienci mogą załatwić bez wychodzenia z domu, korzystając z elektronicznego Biura Obsługi Klienta (eBOK). Wystarczy wejść na stronę ebok.pgnig.pl lub skorzystać z aplikacji mobilnej mBOK. Możesz skontaktować się z nami również poprzez formularz znajdujący się na stronie ebok.pgnig.pl/kontakt lub wysyłając e-mail na adres:: kontakt@pgnig.pl.
Możesz też zadzwonić na naszą infolinię.
W związku z wdrożeniem nowego systemu bilingowego mogą występować przesunięcia czasu aktualizacji danych w eBOK. Przepraszamy za utrudnienia, pracujemy nad jak najszybszym uzupełnieniem danych.
W związku z trwającymi pracami wdrożeniowymi nowego systemu bilingowego mogą występować przesunięcia czasu aktualizacji danych w eBOK. Przepraszamy za utrudnienia, pracujemy nad jak najszybszym uzupełnieniem danych.
W związku z trwającymi pracami wdrożeniowymi nowego systemu bilingowego mogą występować przesunięcia czasu aktualizacji danych w eBOK. Przepraszamy za utrudnienia, pracujemy nad jak najszybszym uzupełnieniem danych.
W związku z trwającymi pracami wdrożeniowymi nowego systemu bilingowego mogą występować przesunięcia czasu aktualizacji danych w eBOK. Przepraszamy za utrudnienia, pracujemy nad jak najszybszym uzupełnieniem danych.

Przeczytaj także

zamknij