Drukuj

26.02.2019 Zarząd PGNiG z zadowoleniem przyjął decyzję o wydaniu zgody na budowę terminalu Calcasieu Pass

PGNiG SA podpisała w 2018 roku z Venture Global LNG dwie umowy długoterminowe na zakup skroplonego gazu ziemnego. Jedna z nich dotyczy odbioru LNG z terminalu w Calcasieu Pass w Luizjanie, który ma rozpocząć działalność w 2022 roku. Amerykańska Federalna Komisja Regulacji Energetyki (FERC) wydała 21 lutego 2019 roku zgodę firmie Venture Global LNG na budowę terminalu Calcasieu Pass oraz gazociągów prowadzących do przyszłych instalacji eksportowych.

– Gratulujemy naszym amerykańskim partnerom uzyskania ostatecznej zgody. Z uwagą śledzimy postępy przy realizacji obu projektów realizowanych przez Venture Global LNG. Od 2022 roku corocznie będziemy odbierać z terminalu Calcasieu Pass 1 mln ton LNG (co odpowiada ok. 1,35 mld m³ surowca po regazyfikacji) i taki sam wolumen z terminalu Plaquemines, który powstanie rok później. To ważny element naszego portfela kontraktów LNG. Pozwoli nam nie tylko na zapewnienie dostaw dla Polski, ale także na handel LNG na globalnym rynkuskomentował Piotr Woźniak, prezes Zarządu PGNiG SA.  

Według zapowiedzi Venture Global LNG, firma bez zwłoki przystąpi do budowy instalacji w Cameron Parish w Luizjanie. Venture Global LNG poza PGNiG SA podpisała długoterminowe kontrakty SPA (Sale and Purchase Agreement) na dostawy LNG z firmami Shell, BP, Edison S.p.A., Galp i Repsol.

Blisko uzyskania ostatecznej zgody FERC na budowę jest także terminal eksportowy LNG, który w 2023 roku ma zostać uruchomiony w Port Arthur w stanie Teksas. Projekt realizowany przez Port Arthur LNG – spółkę zależną Sempra Energy – uzyskał pod koniec stycznia br. ostateczną ocenę oddziaływania na środowisko (Final Environmental Impact Statement). Ocena środowiskowa jest ostatnim krokiem przed otrzymaniem zgody FERC. PGNiG SA podpisała z Port Arthur LNG umowę wieloletnią na zakup LNG o rocznym wolumenie 2 mln ton (ok. 2,7 mld m³ po regazyfikacji).

Powrót