Drukuj

28.10.2016 Złoty Laur Super Biznesu dla PGNiG SA

Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo SA zdobyło nagrodę w kategorii Sponsoring Sportowy za stworzenie PGNiG Superligi.

PGNiG SA zdobyło Złoty Laur Super Biznesu – wyróżnienie przyznawane przez w uznaniu zasług osobom indywidualnym, instytucjom bądź konkretnym inicjatywom, za działalność przynoszącą szczególne korzyści polskiej gospodarce oraz za osiągnięcia sprzyjające rozwojowi rodzimej przedsiębiorczości. Przyznaje je redakcja „Super Biznes” – dodatku ekonomicznego „Super Expressu”. PGNiG zostało uhonorowane za stworzenie profesjonalnej ligi zawodowych piłkarzy ręcznych, która kierowana jest przez nowo powstałą spółkę Superliga.

– Profesjonalna PGNiG Superliga powstała w superekspresowym tempie. Wykonaliśmy tytaniczną pracę, stworzyliśmy 14 startupów, bo tak trzeba nazwać kluby, które przekształciły się w spółki akcyjne – powiedział Janusz Kowalski, wiceprezes zarządu PGNiG SA. – Elbląg, Głogów, Piotrków Trybunalski i wiele innych miast staje się teraz ośrodkami biznesu z prawdziwego zdarzenia. Już teraz mamy w lidze zwycięzców Ligi Mistrzów. Drużyny z całej Europy boją się rywalizacji z VIVE Tauron Kielce. Teraz będą bały się także nas – to do PGNiG Superligi, a nie niemieckiej Bundesligi będą przychodzili międzynarodowi sponsorzy, nie tylko wspierając kluby, ale także biznes lokalny zwiększający liczbę miejsc pracy. Profesjonalna PGNiG Superliga  jest przykładem realizacji patriotyzmu gospodarczego – wspieramy nie tylko rozwój polskiego sportu, ale też rozwój polskiego biznesu – dodał wiceprezes Kowalski, odbierając nagrodę podczas gali.

Wiceminister sportu Jarosław Stawiarski, który wręczał Złoty Laur, przypomniał, że po raz pierwszy spotkał się z wiceprezesem Kowalskim podczas Mistrzostw Europy w Piłce Ręcznej Kobiet. – Wtedy „zaraził” nas, mnie i ministra Bańkę pasją do piłki ręcznej i pomysłem na nią – powiedział ze sceny. – Świadomy sponsoring, który stosuje PGNiG, może być wzorem dla innych mecenasów polskiego sportu. Skończyły się czasy, że sponsorzy pompują pieniądze do związków, a one z niewiadomych przyczyn się rozpływają. PGNiG Superliga i jej profesjonalizacja to jak  przejście piłki ręcznej z neolitu do współczesności – dodał.

W kwietniu tego roku rozpoczął się proces zmian w lidze pod hasłem „Silni Razem”. Po pięciu miesiącach wystartowały zawodowe, sprofilowane  rozgrywki. PGNiG Superliga wprowadziła innowacyjny system wzorowany na ligach NHL i NBA. Brak remisów, podział 14 zespołów na grupy i dodatkowe punkty bonusowe sprawiają, że mecze to zacięta rywalizacja i atrakcyjny produkt dla kibiców, a co najważniejsze – potencjalnych sponsorów.

PGNiG rywalizowało w tej kategorii konkursowej Złotego Lauru z Totalizatorem Sportowym, Tauron Polska Energia, OTCF - 4F i PGE.

 

 

 

 

Powrót