Drukuj

24.09.2018 PGNiG zapewnia ciągłość dostaw poszkodowanym przez nierzetelnych dostawców

W związku z informacjami na temat zaprzestania dostarczania klientom gazu ziemnego przez niektóre firmy działające na polskim rynku, Minister Energii wydał rozporządzenie regulujące zasady tzw. sprzedaży awaryjnej. W oparciu o wydane przepisy dostawy do pokrzywdzonych odbiorców przyłączonych do sieci dystrybucyjnej Polskiej Spółki Gazownictwa – największego operatora sieci dystrybucyjnej w Polsce – lub sieci przesyłowej Gaz-Systemu realizować będzie spółka PGNiG Obrót Detaliczny (PGNiG OD).

Tym samym dostawy gazu ziemnego dla gospodarstw domowych, przedszkoli, szkół, instytucji i przedsiębiorstw zostały zabezpieczone, a klienci nie odczują żadnych przerw w dostarczaniu gazu. Ponad 50 tys. odbiorców, którzy wcześniej podpisali umowy z firmami niemogącymi zrealizować swoich zobowiązań, ma dzięki PGNiG gwarancję ciągłości dostaw gazu ziemnego.

Jednocześnie należy podkreślić, że pokrzywdzeni odbiorcy rozliczani będą po cenach i stawkach opłat stosowanych przez PGNiG OD wobec innych odbiorców, które dla gospodarstw domowych zatwierdzane są przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki. Odbiorcy nie poniosą jakichkolwiek dodatkowych opłat związanych z realizacją sprzedaży awaryjnej przez PGNiG OD.

PGNiG jest wiarygodnym i solidnym dostawcą gazu ziemnego i energii elektrycznej. Z naszych usług korzysta blisko 7 milionów klientów indywidualnych, małych i średnich przedsiębiorstw oraz dużych odbiorców. Wszystkim klientom oferujemy pewność dostaw oraz atrakcyjne stawki za prąd i gaz.

Spółka PGNiG Obrót Detaliczny zamieściła na stronie internetowej www.pgnig.pl/sprzedawca-awaryjny-gazu informację dla klientów poszkodowanych przez firmy niewywiązujące się z umów na dostawy paliwa gazowego.

Infolinia PGNiG OD: tel. 801 800 234

Powrót