Drukuj

21.05.2013 Złoty listek dla GK PGNiG

Po raz drugi Lista 500 Polityki (Ranking największych polskich firm) została uzupełniona o wyniki ankiety dotyczącej społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) w polskich przedsiębiorstwach.

Po raz drugi Lista 500 Polityki (Ranking największych polskich firm) została uzupełniona o wyniki ankiety dotyczącej społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) w polskich przedsiębiorstwach. Ankieta została przygotowana na podstawie najważniejszych wytycznych normy ISO 26000, która stanowi praktyczny przewodnik po koncepcji odpowiedzialnego biznesu, definiuje jego ramy oraz przybliża wartości i idee CSR.

Pytania dotyczyły siedmiu najważniejszych dla CSR obszarów: ładu korporacyjnego, praw człowieka, zachowania wobec pracowników, ochrony środowiska, dbałości o klientów, uczciwości biznesowej oraz zaangażowania społecznego. Analiza odpowiedzi do ankiety pozwoliła na podzielenie firm na trzy grupy, które otrzymały symboliczny złoty, srebrny lub biały listek CSR.

Złoty listek CSR otrzymało 15 przedsiębiorstw, w tym GK PGNiG, w których realizacja wytycznych zawartych w normie społecznej odpowiedzialności ISO 26000 jest podstawowym elementem strategicznych działań w biznesie.
Srebrny listek CSR otrzymało 20 przedsiębiorstw, które deklarują uwzględnianie  w swojej codziennej działalności istotnych rozwiązań z normy ISO 26000.

Biały listek CSR został przyznany wszystkim pozostałym firmom, które udzieliły odpowiedzi w przeprowadzonej ankiecie. Firmy te stopniowo wprowadzają wybrane rozwiązania z obszaru odpowiedzialnego biznesu.

Dla GK PGNiG kwestie społecznej odpowiedzialności stanowią integralną część realizowanej strategii biznesu firmy. Ważnym obszarem praktyk CSR w GK PGNiG są działania na rzecz społeczności lokalnych. Na znaczeniu zyskują różnorodne formy dialogu pozwalające poznać i zrozumieć oczekiwania oraz potrzeby interesariuszy spółki.

 Obrazek
Powrót