Drukuj

05.04.2012 Portal PGNiG zwyciężył w rankingu stron internetowych poświęconych gazowi z łupków

Portal http://www.3prgn.pl/ okazał się najlepszym w pierwszej edycji Rankingu Stron Internetowych Koncesjonariuszy Ministerstwa Środowiska na poszukiwanie i wydobycie gazu łupkowego w Polsce.

Strona firmowana przez PGNiG zwyciężyła m.in. dzięki:

- najlepszej przejrzystości w prezentowaniu informacji,

- szczegółowości zamieszczanych treści,

- częstemu aktualizowaniu informacji,

- prezentowaniu informacji na temat strategii/działań CSR w Polsce.

Portal http://www.3prgn.pl/ zdobył w tym rankingu 95 pkt. z maksymalnej liczby 100 pkt. jakie były możliwe do otrzymania. Dla porównania - portale firm, które zajęły ex aequo drugie miejsce otrzymały po 74 pkt.

Ranking powstał na podstawie analiz stron internetowych koncesjonariuszy oraz rozmów i wywiadów z przedstawicielami jednostek samorządu terytorialnego. Szczególną uwagę zwrócono na gminy, w których miały miejsce odwierty i działania poprzedzające lokalną aktywność polskich i zagranicznych spółek inwestycyjnych w sektorze wydobycia gazu.

Przyjęte w rankingu kryteria odwołują się do fundamentalnego założenia, że dostęp do podstawowych informacji na temat zakresu działalności i lokalnej aktywności koncesjonariusza jest kluczowym czynnikiem w budowaniu zaufania do inwestorów (w szczególności na szczeblu lokalnym).

Ranking jest autorskim opracowaniem Centrum Analiz Energetycznych Wyższej Szkoły Europejskiej w Krakowie (www.CAEWSE.pl). Jest to pierwsza edycja rankingu przygotowanego przez CAEWSE. Kolejne edycje uwzględnią rozszerzoną analizę kryteriów, wyniki ankiet przesłanych do przedsiębiorstw oraz wnioski z bezpośrednich konsultacji uwzględniających analizę potrzeb.

Powrót