Drukuj

10.03.2010 Portal PGNiG SA drugą stroną korporacyjną w Polsce!

Nasz nowy, opublikowany pod koniec ubiegłego roku, portal korporacyjny uznany został za jeden z najlepszych w Polsce w rankingu stron korporacyjnych.

Ten sukces cieszy tym bardziej, że dostrzeżone zostały nie tylko fundamentalne zmiany jakie wprowadziliśmy pod koniec ubiegłego roku m.in. dostosowanie naszego portalu internetowego do potrzeb osób niepełnosprawnych, zgodnie z zaleceniami WCAG (Web Content Accessability Guidelines), ale także wszystkie działania rozwojowe i standaryzacyjne, które firma prowadzi wokół portali internetowych zarządzanych przez spółkę.

Firma analityczna Hallvarsson&Halvarsson już po raz 13 przeprowadziła ogólnoeuropejskie badanie i sporządziła ranking korporacyjnych portali internetowych. Analiza dotyczyła ponad 800 stron internetowych z 25 krajów europejskich. Witryny firmowe były badane kompleksowo, w pełnym zakresie treści i funkcjonalności - użyto ponad 140 kryteriów badawczych i skonfrontowano witryny internetowe z ok. 400 najlepszymi praktykami w tym zakresie. W badaniu wzięli udział nie tylko analitycy zatrudnieni w H&H, ale również zewnętrzni eksperci rynku witryn www oraz - co warte podkreślenia - interesariusze badanych firm, m.in. dziennikarze i inwestorzy.

Podobnie jak w latach ubiegłych, wiodącą pozycję mają witryny korporacyjne firm z Finlandii, Niemiec i Holandii. To one prezentują - średnio - najwyższy poziom. Badanie pokazało również, że po kryzysie finansowym zmieniły się preferencje odwiedzających firmowe strony internetowe. Według H&H dziś ludzie coraz częściej szukają informacji o finansach i kondycji firm. Te kryteria niewątpliwie zyskały na znaczeniu, co znalazło odzwierciedlenie w przeprowadzonym badaniu.

Wyniki rankingu prezentują się następująco:

 

 Miejsce  Firma  Punkty
 1.  TP S.A.  41,24
 2.  PGNiG  31,50
 3.  PKN Orlen  29,75
 4.  PKO BP  27,75
 5.  KGHM  27,25
 6.  Pekao  26,75

Zespół Rzecznika Prasowego

PGNiG SA

Powrót