Drukuj

23.04.2020 Polecenie zapłaty online – PGNiG wprowadza kolejne ułatwienie dla klientów

Ponad 1,7 mln umów obsługiwanych przez elektroniczne Biuro Obsługi Klienta (eBOK) PGNiG zyskuje nowe ułatwienie. Dzięki uruchomieniu elektronicznego „polecenia zapłaty” klient nie musi już pamiętać o konieczności każdorazowego opłacania otrzymanych faktur za gaz czy energię elektryczną.  

- Obserwujemy, jak dynamicznie zmienia się nasze otoczenie rynkowe i w jaki sposób kształtują się nawyki konsumenckie. Chcemy być krok przed konkurencją, a jednocześnie jak najbliżej naszych klientów. To już kolejna funkcjonalność oferowana przez PGNiG Obrót Detaliczny dla odbiorców gazu i prądu, która daje im większy komfort i wygodę w załatwianiu codziennych spraw – podkreśla Jerzy Kwieciński, prezes zarządu PGNiG SA.

Drukowanie, wypełnianie i wysyłanie pocztą zgód na obciążenie rachunku to przeszłość dla klientów PGNiG Obrót Detaliczny. Dzięki funkcjonalności mojeID usługę polecenia zapłaty można aktywować na dowolnym urządzeniu, bez zbędnych formalności i konieczności wychodzenia z domu. Tożsamość klienta jest potwierdzana online, za pomocą systemu bankowości elektronicznej. Usługa jest aktualnie dostępna dla klientów banku PKO BP, używających iPKO lub Inteligo, a wkrótce dla klientów innych banków.

- Naszym klientom chcemy dostarczać coraz lepsze, ściśle dopasowane do ich potrzeb nowoczesne narzędzia, które umożliwiają wygodne korzystanie z naszych usług online. Nie zapominamy także o użytkownikach smartfonów czy tabletów, ponieważ samą aplikację mobilną zainstalowało już niemal 1 mln osób. Nowa funkcjonalność to także ochrona dla klientów przed ewentualnymi opóźnieniami w płatnościach zwraca uwagę Henryk Mucha, prezes zarządu PGNiG Obrót Detaliczny.  

Bezgotówkowa, zautomatyzowana i bezpieczna forma płatności jest dostępna wraz z narzędziem potwierdzania tożsamości online mojeID. Usługa mojeID opracowana została przez Krajową Izbę Rozliczeniową we współpracy z PKO Bankiem Polskim i pozwala na zdalne potwierdzanie tożsamości, dzięki której użytkownik zyskuje łatwy dostęp do usług online. Wszystko bez konieczności zapamiętywania i wpisywania kolejnych loginów i haseł do różnych serwisów.

Dzięki eBOK załatwienie wszelkich formalności związanych z umową na gaz lub energię elektryczną jest mniej czasochłonne – nie trzeba fatygować się do Biura Obsługi Klienta, czy dzwonić na infolinię. Założenie konta jest bardzo proste, a wszystkie sprawy można załatwić przez internet każdego dnia i o każdej porze, z dowolnego miejsca na świecie.

***

W ostatnim czasie, gdy mamy do czynienia z pandemią koronawirusa, klienci niemal masowo przenoszą się do sieci i z większości usług korzystają zdalnie. Elektroniczne Biuro Obsługi Klienta (eBOK) zanotowało niedawno rekord nowych umów podpisanych online. Tylko w marcu z możliwości tej skorzystało blisko 2 tysiące 700 klientów, co oznacza wzrost o ponad 1000% w porównaniu do lutego 2020 r. Liczymy, że klientów online będzie coraz więcej.

Na stronie www.ebok.pgnig.pl w strefie wideo podpowiadamy naszym klientom, jak najprościej zawrzeć umowę online.

Powrót