Drukuj

09.02.2011 PGNiG liderem Indeksu BI-NGO 2010

PGNiG znalazło się w gronie firm, które przodują w społecznej odpowiedzialności biznesu w Polsce i najlepiej o tym komunikują na stronach internetowych.

9 lutego już po raz czwarty zaprezentowano wyniki Indeksu BI-NGO 2010, który sprawdza jakość komunikowania w Internecie nt. zaangażowania społecznego wśród 500 największych firm z listy dziennika „Rzeczpospolita”. Wśród głównych obszarów badawczych Indeksu wyodrębnić można: politykę i przywództwo firmy, strategię zaangażowania, budowanie relacji, przejrzystość finansową i mierzenie efektów oraz komunikowanie.

 
Badania wskazują, że spośród 500 firm w Polsce 57,6% komunikuje na swoich stronach temat zaangażowania społecznego. Chociaż wartość Indeksu BI-NGO rośnie, zdecydowana większość firm nie wykorzystuje swojego potencjału, zdecydowanie za słabo komunikują się z interesariuszami poprzez stronę internetową, co utrudnia nawiązywanie współpracy z partnerami społecznymi, w tym organizacjami pozarządowymi, a tym samym partnerstwo w działaniach z zakresu zaangażowania społecznego firm.

 
Pozostali liderzy Indeksu BI-NGO 2010 to: Bank Handlowy w Warszawie SA GK, Danone sp. z o.o., Grupa Lotos SA GK, Polski Koncern Naftowy ORLEN SA GK, Bank Zachodni WBK SA GK, PTK Centertel sp. z o.o., BRE Bank SA GK, Henkel Polska SA, KGHM Polska SA, Kompania Piwowarska SA GK, Polpharma SA oraz Telekomunikacja Polska.

Więcej na temat badania można przeczytać na stronie:
http://odpowiedzialnybiznes.pl/pl/praktyka-csr/aktualnosci.html?id=4400

Powrót