- 2024
- 2023
- 2022
- 2021
- 2020
- 2019
- 2018
- 2017
- 2016
- 2015
- 2014
- 2013
- 2012
- 2011
- 2010
- 2009
- 2008
- 2007
- 2006
- 2005
- 2004
- 2003
- 2002
- 2001
- 2000
22.03.2005 Nowa marka korporacyjna PGNiG
Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo SA rozpoczyna w kwietniu 2005 r. proces wdrażania nowej marki korporacyjnej.
W wyniku przyjętej przez spółkę strategii marki korporacyjnej opracowanej na podstawie przeprowadzonych badań, Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo SA wprowadza nową markę firmy.
Obecnie PGNiG SA nie ma spójnego systemu identyfikacji wizualnej. Każdy oddział PGNiG SA posiada własny system oznakowania. Z tego powodu niemożliwe jest prezentowanie spółki w sposób oddający jej rzeczywisty potencjał, wielkość i znaczenie dla polskiej gospodarki.
Z przeprowadzonych badań wynikało, że dotychczasowa marka (nazwa i znak firmowy) jest bardzo słabo rozpoznawalna (spontaniczna świadomość marki wyniosła 2,4% na reprezentatywnej próbie Polaków). Oznacza to, że tylko 2 – 3 osoby na sto potrafią spontanicznie wymienić PGNiG jako firmę sprzedającą gaz. Tak niski poziom świadomości marki wynika m.in. z dotychczasowego niespójnego, rozproszonego i mało wyrazistego systemu identyfikacji wizualnej firmy. Dotychczasowa nazwa i znak graficzny kojarzyły się badanym z jednostajną i smutną kolorystyką, archaicznym znakiem, enigmatycznym i trudnym do wymówienia skrótem.
W celu podniesienia świadomości marki od II kwartału 2005 r. w Centrali PGNiG i jej oddziałach będzie wdrażany nowy system identyfikacji wizualnej. Zwiększenie rozpoznawalności marki Polskiego Górnictwa Naftowego i Gazownictwa SA ma szczególne znaczenie ze względu na planowany debiut giełdowy Spółki w I połowie tego roku.
Na tym etapie prac nazwa firmy Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo SA nie ulegnie zmianie, natomiast zmieniony zostanie jedynie stosowany dotychczas znak firmowy. Zmiana znaku dotyczy Centrali PGNiG SA oraz jej oddziałów.
Badania wykazały, że nowy znak w postaci pomarańczowego płomienia jest kojarzony z wiodącym podmiotem na rynku, firmą dynamiczną, nowoczesną, oferującą najlepsze rozwiązania energetyczne, szybko reagującą na potrzeby klienta. Takie postrzeganie nowego znaku jest zgodne z przyjętą wcześniej strategią marki.
PGNiG S.A. będzie kontynuować prace związane z budową silnej marki korporacyjnej całej Grupy Kapitałowej. W sierpniu 2005 roku powinien być gotowy system identyfikacji wizualnej uwzględniający propozycję nowej nazwy dla marki korporacyjnej Grupy Kapitałowej PGNiG SA, obejmujący zarówno oddziały jak i wybrane spółki z grupy PGNiG.
Obecnie PGNiG SA nie ma spójnego systemu identyfikacji wizualnej. Każdy oddział PGNiG SA posiada własny system oznakowania. Z tego powodu niemożliwe jest prezentowanie spółki w sposób oddający jej rzeczywisty potencjał, wielkość i znaczenie dla polskiej gospodarki.
Z przeprowadzonych badań wynikało, że dotychczasowa marka (nazwa i znak firmowy) jest bardzo słabo rozpoznawalna (spontaniczna świadomość marki wyniosła 2,4% na reprezentatywnej próbie Polaków). Oznacza to, że tylko 2 – 3 osoby na sto potrafią spontanicznie wymienić PGNiG jako firmę sprzedającą gaz. Tak niski poziom świadomości marki wynika m.in. z dotychczasowego niespójnego, rozproszonego i mało wyrazistego systemu identyfikacji wizualnej firmy. Dotychczasowa nazwa i znak graficzny kojarzyły się badanym z jednostajną i smutną kolorystyką, archaicznym znakiem, enigmatycznym i trudnym do wymówienia skrótem.
W celu podniesienia świadomości marki od II kwartału 2005 r. w Centrali PGNiG i jej oddziałach będzie wdrażany nowy system identyfikacji wizualnej. Zwiększenie rozpoznawalności marki Polskiego Górnictwa Naftowego i Gazownictwa SA ma szczególne znaczenie ze względu na planowany debiut giełdowy Spółki w I połowie tego roku.
Na tym etapie prac nazwa firmy Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo SA nie ulegnie zmianie, natomiast zmieniony zostanie jedynie stosowany dotychczas znak firmowy. Zmiana znaku dotyczy Centrali PGNiG SA oraz jej oddziałów.
Badania wykazały, że nowy znak w postaci pomarańczowego płomienia jest kojarzony z wiodącym podmiotem na rynku, firmą dynamiczną, nowoczesną, oferującą najlepsze rozwiązania energetyczne, szybko reagującą na potrzeby klienta. Takie postrzeganie nowego znaku jest zgodne z przyjętą wcześniej strategią marki.
PGNiG S.A. będzie kontynuować prace związane z budową silnej marki korporacyjnej całej Grupy Kapitałowej. W sierpniu 2005 roku powinien być gotowy system identyfikacji wizualnej uwzględniający propozycję nowej nazwy dla marki korporacyjnej Grupy Kapitałowej PGNiG SA, obejmujący zarówno oddziały jak i wybrane spółki z grupy PGNiG.