Drukuj

21.04.2011 Koalicja na rzecz odpowiedzialnego biznesu

Koalicja na rzecz odpowiedzialnego biznesu powstała z inicjatywy Pracodawców Rzeczypospolitej Polskiej oraz kilku polskich przedsiębiorstw –  Danone,  GlaxoSmithKline, HOCHTIEF Polska, Polskiego Górnictwa Naftowego i Gazownictwa SA oraz Powszechnego Zakładu Ubezpieczeń SA i Telekomunikacji Polskiej S.A.  Partnerem merytorycznym projektu została firma PWC.

To projekt realizowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Jego główną ideą była popularyzacja zasad społecznej odpowiedzialności biznesu w Polsce, ale też pomoc w ich praktycznym wdrażaniu.

 
Służyć temu mają różnorodne, specjalnie w tym celu stworzone narzędzia. Przede wszystkim Kodeks Odpowiedzialnego Biznesu, obejmujący 9 zasad Odpowiedzialnego Biznesu wraz z towarzyszącym mu Podręcznikiem do wdrażania Kodeksu Odpowiedzialnego Biznesu, który dokładnie omawia i wyjaśnia poszczególne zasady, wskazując jakie kwestie z Kodeksu są istotne dla danej branży, jakie w związku z tym działania można podejmować oraz jak mierzyć ich efekty. „Branżowość” ujęcia kwestii odpowiedzialnego biznesu w projekcie Koalicji z pewnością jest dodatkową, cenną wartością tego przedsięwzięcia, dotychczas nie spotykaną w Polsce.  
W kolejnym etapie projektu planowany jest konkurs Liderzy Odpowiedzialnego Biznesu, który wyłoni firmy wiodące z każdego z sześciu sektorów - Liderów Odpowiedzialnego Biznesu, a zwycięzcy zostaną nagrodzeni podczas prestiżowej gali w październiku 2011 roku. Na koniec  warto dodać, że do projektu może również obecnie  dołączyć każda firma, która zadeklaruje przestrzeganie zasad zapisanych w Kodeksie. Składając tę deklarację, firma jednocześnie zyskuje m.in.: bezpłatne konsultacje, udział w procesie weryfikacji standardów wdrażanych w firmie, uporządkowanie działań z zakresu CSR.
 
Zasady kodeksu  Odpowiedzialnego Biznesu
1. Wyznaczamy standardy i edukujemy w zakresie CSR
2. Wspieramy rozwój społeczny i gospodarczy
3. Szanujemy naszych pracowników, zapewniając im godne warunki pracy
4. Budujemy kulturę organizacyjną w oparciu o wartości i indywidualne potrzeby pracowników
5. Dbamy o zdrowie i bezpieczeństwo pracowników oraz odbiorców naszych produktów i usług
6. Prowadzimy działalność biznesową w oparciu o zaufanie i partnerstwo
7. Prowadzimy rzetelną komunikację i odpowiedzialne działania marketingowe
8. Tworzymy i rozwijamy produkty i usługi w odpowiedzi na nowe wyzwania społeczne i środowiskowe
9. Dbamy o środowisko naturalne
 
Więcej informacji na stronie: http://www.koalicjacr.pl

Powrót