Drukuj

26.09.2012 PGNiG uruchamia portal edukacyjny na temat gazu z łupków www.lupkipolskie.pl

PGNiG SA uruchamia portal edukacyjny na temat gazu z łupków http://www.lupkipolskie.pl/. Otwarcie portalu jest elementem ogólnopolskiej kampanii informacyjnej planowanej przez PGNiG SA.

Warszawa, dnia 26 września 2012 roku - Dzisiaj uruchomiony został portal edukacyjny poświęcony tematyce poszukiwań i wydobycia gazu z łupków - lupkipolskie.pl. Pomysłodawcą i zleceniodawcą portalu jest PGNiG SA. Portal jest elementem kampanii informacyjno-edukacyjnej, której głównym celem jest propagowanie wiedzy o gazie z łupków i przekazywanie rzetelnych informacji na temat wszystkich aspektów z nim związanych.

Na portalu oprócz najważniejszych wiadomości i podstawowych informacji o gazie z łupków, technologii jego poszukiwań oraz wydobycia można znaleźć wiedzę na temat środowiskowych, prawnych i ekonomicznych aspektów jego eksploatacji. Docelowo portal będzie również zawierał bazę dostępnych raportów i publikacji na temat gazu, jak również komentarze ekspertów i naukowców. Ważnym elementem portalu będą publikacje i raporty PGNiG przygotowane na podstawie już przeprowadzonych prac poszukiwawczych. Dotyczyć to będzie głównie praktycznych, a nie teoretycznych, badań i analiz oddziaływania prac poszukiwawczych na środowisko i otoczenie.

PGNiG SA posiada kilkudziesięcioletnie doświadczenie w poszukiwaniach i eksploatacji węglowodorów w Polsce. W tym czasie wykonaliśmy ponad 20 tys. odwiertów poszukiwawczych. Warto zaznaczyć, że prace te nie spowodowały żadnych zagrożeń dla środowiska. Teraz angażujemy się w poszukiwania gazu z łupków. Posiadamy najwięcej koncesji poszukiwawczych Polsce. To wszystko nakłada na nas obowiązek prowadzenia działań edukacyjnych i informacyjnych na temat gazu z łupków - powiedział Szymon Dobrzyński, dyrektor departamentu marketingu i komunikacji PGNiG SA.

W ramach kampanii promocyjnej portalu prowadzonej głównie w internecie, przygotowane są działania w najważniejszych mediach społecznościowych. Od lipca 2012 r. PGNiG uruchomiło program działań informacyjnych oraz szkoleniowych dedykowanych lokalnym społecznościom, na których terenie są prowadzone lub planowane prace poszukiwawcze. Wśród nich było m.in. 26 dyżurów informacyjnych (łącznie 168 godzin spotkań) w gminach objętych naszymi koncesjami, warsztaty dla dziennikarzy z mediów regionalnych, warsztaty dla administracji samorządowej, wizyty studyjne na wiertni w Lubocinie dla samorządowców oraz mieszkańców gmin, cykl advertoriali w mediach ogólnopolskich i regionalnych.

Formuła portalu zakłada możliwość włączenia się w jego funkcjonowanie innych partnerów. Inicjatorzy przygotowują także kampanię informacyjną związaną z toczącymi się działaniami dotyczącymi gazu niekonwencjonalnego w instytucjach europejskich - Komisji i Parlamencie.

Wiemy, jakie korzyści może dać gaz z łupków polskiej gospodarce, Polakom i naszej firmie. Wiemy również, że perspektywa jego pozyskania budzi zorganizowany opór, który wpływa na emocje szczególnie wśród lokalnych społeczności. Jednak działania informacyjne, które do tej pory zrealizowaliśmy, pokazują, że otwartość, rzetelna edukacja pozwalają skutecznie obalać mity budowane wokół gazu z łupków - dodał Szymon Dobrzyński.

Joanna Zakrzewska

rzecznik prasowy PGNiG SA

***************************************************************************************************

Grupa Kapitałowa PGNiG jest liderem rynku gazu w Polsce. Działalność podstawowa spółki obejmuje poszukiwania i eksploatację złóż gazu ziemnego i ropy naftowej oraz import, magazynowanie, obrót i dystrybucję paliw gazowych i płynnych. PGNiG jest także liderem w produkcji ciepła i siódmym producentem energii elektrycznej w Polsce.

Spółka posiada 96 koncesji na poszukiwanie i rozpoznanie złóż ropy i gazu (także niekonwencjonalnego) oraz 225 koncesji na wydobycie ropy i gazu ze złóż konwencjonalnych. Poprzez spółkę PGNiG Norway prowadzi działalność na Norweskim Szelfie Kontynentalnym (11 koncesji). PGNiG posiada również licencje poszukiwawcze w Egipcie, Libii i Pakistanie. W pierwszym półroczu 2012 roku GK PGNiG zanotowała ok. 14,8 mld złotych ze sprzedaży. Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo SA sprzedało 8 mld m sześc. gazu ziemnego. Wydobycie gazu w pierwszym półroczu 2012 r. wyniosło 2,2 mld m sześc. Spółka planuje wzrost wydobycia z własnych złóż krajowych
i zagranicznych do ok. 6,0 mld m sześc. w 2015 r., a ropy naftowej do ok. 1,5 mln ton.
W IV kwartale 2012 r. planowane jest rozpoczęcie wydobycia ropy naftowej i gazu ze złoża Skarv w Norwegii, a w kwietniu 2013 r. - rozpoczęcie wydobycia ze złoża Lubiatów Międzychód Grotów (zachodnia Polska). Zgodnie z prognozą, wydobycie ropy naftowej ze złóż krajowych w 2012 r. osiągnie 480 tys. ton, a w roku 2013 wzrośnie do ok. 750 tys. ton.
Powrót