Podstawą długofalowych relacji biznesowych i odnoszenia sukcesu jest prowadzenie działalności w taki sposób, by tworzyć wartość zarówno dla firmy, jak i jej wszystkich interesariuszy. PGNiG prowadzi działalność w wielu lokalizacjach w kraju i za granicą, bezpośrednio lub pośrednio oddziałując na społeczności skupione wokół realizowanych inwestycji. Dlatego Grupa PGNiG stale dąży do budowania trwałych relacji i podejmowania współpracy z interesariuszami, także na poziomie lokalnym i regionalnym.
Społeczności lokalne są szczególnym interesariuszem PGNiG. Strategiczne podejście do zarządzania relacjami z tą grupą cechuje troska o odpowiadanie na realne potrzeby i oczekiwania indywidualnych środowisk, a także wspieranie ich rozwoju gospodarczego. W 2015 r. kontynuowano działania dialogowe związane z poszukiwaniem gazu z łupków na Pomorzu, spotykając się z władzami gmin, pełniąc dyżury informacyjne dla mieszkańców, a także spotykając się z nimi podczas sesji dialogowych otwartych.
Poprzez podejmowane lokalnie działania realizowany jest postawiony w strategii zrównoważonego rozwoju cel efektywnej, opartej na partnerskich zasadach i dialogu, współpracy z partnerami społecznymi. W budowaniu relacji ze społecznościami lokalnymi spełniane są wszelkie wymogi prawne nałożone przez ustawodawcę. W Polsce gwarancje praw społeczności lokalnej najpełniej realizuje Ustawa z dnia 3.10.2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko.
Więcej informacji o podejściu zarządczym do kwestii zrównoważonego rozwoju i do dialogu społecznego można znaleźć także w Raporcie Społecznym Grupy PGNiG 2014 „Odpowiedzialna energia”, w rozdziale: „Nasze podejście do zrównoważonego rozwoju”.