Cel II
Dbanie o rozwój kompetencji pracowników/ Firma ucząca się
Priorytetem w GK PGNiG jest tworzenie przyjaznego, niepowtarzalnego miejsca pracy – dla obecnych i przyszłych pracowników. Stąd współpracujemy z wieloma szkołami i uczelniami w miejscach, gdzie działają podmioty GK. Opowiadamy młodzieży, jakie zawody są ważne w GK, umożliwiamy wizyty pozwalające przyjrzeć się naszej pracy, staże i praktyki studenckie, zawodowe. Z myślą o dobrze wykształconej kadrze wspieramy konkretne kierunki kształcenia oraz prowadzimy szereg szkoleń dla pracowników. Wspieramy także ich rozwój poprzez system oceny pracy.
Działania / Dobre Praktyki
Wprowadzamy system oceny pracowników, aby poprawić efektywność pracy i dbamy o ich rozwój
Global Management Challenge
Ideą ogólnokrajowego konkursu Global Management Challenge, do którego przystąpiło PGNiG jest nabycie umiejętności zarządzania wirtualną firmą na globalnym rynku. To rozbudowana symulacja strategiczna łącząca wiedzę z praktycznym doświadczeniem. PGNiG reprezentowały 24 zespoły, składające się z 3–5 pracowników rożnych szczebli, menadżerów i inżynierów. Zespoły samodzielnie zarządzały budżetami marketingowymi, produkcyjnymi i sprzedażowymi. Efekty były widoczne w natychmiast generowanych przez system raportach. Nasi pracownicy uczyli się (także w edycji 2012) jak skutecznie zarządzać strategicznymi obszarami firmy.