CEL I

Stworzenie efektywnej, przyjaznej dla użytkownika platformy samoobsługowej

 

Wprowadzenie kodów kreskowych wspomagających procesy obsługi klientów Oddziału w Odolanowie

Projekt polegał na wdrożeniu systemu znakowania i ewidencjonowania z użyciem kodów kreskowych wszystkich butli i wiązek butlowych napełnianych helem gazowym w Oddziale PGNiG w Odolanowie.

Rocznie w Oddziale napełnia się 5 różnymi gatunkami helu gazowego ponad 40 000 butli i wiązek butlowych z przeznaczeniem dla ponad 300 klientów. Zdarza się, że klienci zgłaszają swoje reklamacje dotyczące ilości lub jakości napełnionego im helu gazowego. Oddział rozpatruje zgłoszone uwagi, lecz często trudno jest ustalić szczegóły reklamowanej dostawy, jak np. jej datę, gatunek dostarczonego helu, stan użytego zbiornika.

Zdecydowano o wykorzystaniu technologii druku termotransferowego, czyli kodów kreskowych. Umożliwia ona oznakowanie napełnianych zbiorników (butli i wiązek) unikalnymi identyfikatorami (etykietami z kodem kreskowym) oraz wprowadzanie danych dotyczących każdej operacji ze zbiornikiem do bazy danych obsługującej wysyłkę helu gazowego. W systemie wykorzystywane są przenośne terminale, które pozwalają na mobilne zakładanie kartoteki dla każdego zbiornika oraz rejestrację wszelkich czynności z nim związanych. Wśród informacji przechowywanych w bazie danych i odczytywanych przez operatora znajduje się m.in. stan czystości zbiornika, data kolejnej jego legalizacji czy historia wcześniejszych problemów technicznych.  To umożliwia kontrolę zbiornika i jego właściwe przygotowanie do napełnienia, a także szybkie uzyskanie syntetycznej informacji o historii wykonywanych z nim operacji. Przy rozpatrywaniu reklamacji wykorzystuje się teraz dane gromadzone w systemie bez angażowania klienta w zbieranie i przekazywanie dodatkowych informacji.