Obszar Dystrybucja
Dystrybucja odgrywa istotną rolę w budowaniu wartości Grupy PGNiG. Cele strategiczne przyjęte w aktualizacji strategii wyznaczone dla obszaru dystrybucji są następujące:
- zwiększenie rentowności działalności w obszarze dystrybucji;
- racjonalizacja kosztów i funkcji;
- optymalizacja rozwoju sieci dystrybucyjnej.
Działania podejmowane w tym zakresie obejmują m.in.:
- zwiększenie wartości regulacyjnej aktywów zaakceptowanej przez URE oraz likwidacja luki kosztowej w taryfie;
- wdrożenie strategicznych zakupów w spółkach dystrybucyjnych, a także utworzenie centrum usług wspólnych oraz optymalizacja/poprawa efektywności sieci;
- opracowanie jednolitych zasad rozbudowy sieci dystrybucyjnej (włączając dziesięcioletnie plany inwestycyjne) oraz usprawnienie prawnie dopuszczalnej platformy komunikacji popytu ze strony klientów i obszaru sprzedaży, a także uruchomienie wstępnego programu rozwojowego wykonalności wdrożenia inteligentnych odczytów.
Co już udało się nam zrobić
W 2011 roku Spółki Gazownictwa prowadziły prace związane z rozbudową i modernizacją sieci gazowej oraz dokonywały przyłączeń nowych klientów, zarówno do istniejącej sieci, jak i rozbudowywanej. Ponadto Spółki kontynuowały wymianę najbardziej awaryjnych odcinków gazociągów żeliwnych oraz modernizowały gazociągi o długim okresie użytkowania, których dalsza eksploatacja zagrażała bezpieczeństwu i powodowała duże straty gazu.