Taryfa 12T - Portal korporacyjny

Dopasuj płatności za gaz do swoich potrzeb

Poznaj grupę taryfową 12T, dzięki której co miesiąc zapłacisz za faktyczne zużycie gazu.

Czy wiesz, że możesz zmienić swoją obecną grupę taryfową i rozliczać się co miesiąc za zużyty gaz zamiast na podstawie prognoz? To naprawdę proste. Wybierz grupę taryfową z oznaczeniem 12T.

Obecną grupę taryfową możesz zmienić bez wychodzenia z domu, wystarczy wejść na eBOK zamów i wypełnić oświadczenie o wyborze grupy taryfowej w zakładce „Obsługa umowy”.

 

Jeśli nie masz jeszcze konta, załóż je na stronie eBOK zamów Zajmie Ci to dosłownie chwilę!

Oświadczenie o zmianie grupy taryfowej możesz także złożyć w Biurze Obsługi Klienta, wysłać pocztą tradycyjną (adres korespondencyjny znajdziesz na swojej fakturze) lub też przesłać za pomocą formularza kontaktowego zamów czy na skrzynkę mailową kontakt@pgnig.pl.

Pamiętaj! Swoją grupę taryfową możesz zmienić tylko raz w ciągu roku umownego. Jeżeli złożysz oświadczenie do 20 dnia bieżącego miesiąca to zmiana zacznie obowiązywać już od następnego miesiąca.

Chcesz dowiedzieć się więcej o zasadach kwalifikacji do grup taryfowych? KLIK zamów

Dlaczego warto przejść na 12T?

  • Na bieżąco płacisz za to co już zużyłeś
  • Masz kontrolę nad swoimi wydatkami
  • Wysyłasz odczyt kiedy chcesz i jak chcesz
  • Rozliczasz się co miesiąc

W grupie taryfowej 12T przekazujesz nam swój stan licznika, a my przesyłamy Ci fakturę za faktyczne zużycie, a nie prognozę. Odczyt możesz wysłać kiedy chcesz - ważne, abyś zrobił to raz w miesiącu.

Opłaty abonamentowe naliczane są zgodnie z obowiązującą taryfą.* W przypadku grup taryfowych 12T wyższe stawki opłat abonamentowych wynikają z konieczności comiesięcznego rozliczania konta klienta.

*W związku z ustawą z dnia 15 grudnia 2022 r. o szczególnej ochronie niektórych odbiorców paliw gazowych w 2023 r. w związku z sytuacją na rynku gazu (Dz. U. 2022 r. poz. 2687), opłata abonamentowa w 2023 roku obowiązuje w takiej wysokości jak w 2022 r.

 
uwaga

Pamiętaj! Własne odczyty nie zwalniają Cię z obowiązku udostępniania gazomierza pracownikowi operatora sieci dystrybucyjnej. Będzie on wykonywał odczyty sprawdzające zgodnie z okresem rozliczeniowym.

Wysyłasz odczyt kiedy chcesz i jak chcesz

Sprawdź, jak odczytywać licznik gazowy KLIK zamów

Sprawdź, jak przesłać odczyt KLIK zamów

Korzystając z grupy taryfowej 12T samodzielnie podajesz stan licznika, jednak odczytu weryfikującego będzie dokonywał pracownik spisujący stan gazomierza – zgodnie z harmonogramem odczytu gazomierzy w Twojej okolicy.

Dlatego pamiętaj masz obowiązek udostępnić gazomierz (jeśli nie jest ogólnodostępny) pracownikowi operatora sieci dystrybucyjnej, dokonującemu odczytu kontrolnego, potwierdzającego deklarowane przez Ciebie zużycie. Jeżeli nie będziemy mogli odczytać/sprawdzić wskazania gazomierza, dokonamy oszacowania zużycia gazu, zgodnie z obowiązującą taryfą PGNiG Obrót Detaliczny.

Jeśli nie przekażesz nam swojego odczytu w danym miesiącu, to na podstawie Twojej historii poboru gazu, szacunkowo obliczymy zużycie i wystawimy Ci fakturę.

Ciesz się jeszcze większą wygodą i przejdź na EKOfakturę

Masz już swoje konto w eBOK? Przejdź na EKOfakturę, a Twoje rozliczenia za gaz będą jeszcze łatwiejsze.

Wystarczy, że zalogujesz się do eBOK zamów wyrazisz zgodę na otrzymywanie EKOfaktur i zaakceptujesz regulamin. Na podany przez Ciebie adres e-mail będziemy wysyłać powiadomienia o dostępności faktur elektronicznych. Zyskasz kontrolę nad swoimi wydatkami oraz stały dostęp do faktur i Elektronicznego Archiwum Dokumentów Klienta.

Co zyskujesz przechodząc na EKOfakturę?

Co zyskujesz?

  • Faktury elektroniczne i inne dokumenty udostępniane w eBOK, o czym zostaniesz powiadomiony e-mailem
  • Bezpłatny dostęp do Elektronicznego Archiwum Dokumentów Klienta
  • Informację o wysokości rachunku zawsze w terminie
  • Mniej korespondencji w skrzynce pocztowej

Pytania i odpowiedzi

Czy zmienią się stałe opłaty w związku ze zmianą grupy taryfowej na tę oznaczoną symbolem „12T”? rozwin

Tak. Jeśli jesteś odbiorcą w gospodarstwie domowym lub innym odbiorcą podlegającym ochronie taryfowej, Twoja opłata abonamentowa zmieni się zgodnie z aktualną Taryfą.

Dlaczego w grupie taryfowej „12 T” jest wyższa opłata abonamentowa? rozwin

Wyższa opłata abonamentowa wynika z wyższych kosztów obsługi klienta powstałych między innymi z powodu konieczności comiesięcznego rozliczania konta klienta i dostarczania faktur.

Dlaczego od razu po zmianie grupy taryfowej na „12T” nie mogę podać odczytu? rozwin

Odczyt do rozliczenia możesz podać dopiero w miesiącu, w którym zacznie Cię obowiązywać grupa taryfowa, której nazwa kończy się oznaczeniem „12T”.

Czy muszę udostępniać gazomierz pracownikowi operatora systemu dystrybucyjnego, jeśli mam grupę taryfową „12T” i sam podaję odczyty gazomierza? rozwin

Tak. Pamiętaj, nawet gdy podajesz swoje odczyty, to masz dalej obowiązek udostępniania gazomierza pracownikowi operatora sieci dystrybucyjnej. Będzie on wykonywał odczyty sprawdzające zgodnie z okresem rozliczeniowym wynikającym z Twojej grupy taryfowej. Regularne odczyty gwarantują dokładne rozliczenia i podnoszą poziom bezpieczeństwa użytkowania gazu.

Pliki do pobrania

  • Nazwa plikuTyp plikuWaga pliku
  • Oświadczenie o wyborze grupy taryfowej pdf 574.19 kB
zamknij
W związku z korzystaniem z tej strony internetowej, na Twoim urządzeniu końcowym instalowane są pliki cookies. Za ich pomocą zbierane są informacje, które mogą stanowić dane osobowe. W takim wypadku są one przetwarzane w celu poprawy jakości usług oraz w celach analitycznych. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookie.