INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH
PEŁNA KLAUZULA INFORMACYJNA

/ ZNAJDUJE ZASTOSOWANIE DO PROCESÓW REKRUTACYJNYCH PROWADZONYCH W RAMACH DZIAŁALNOŚCI
ZESPOŁU ODDZIAŁÓW POLSKIE GÓRNICTWO NAFTOWE I GAZOWNICTWO ORLEN SPÓŁKI AKCYJNEJ /

 

DEFINICJE

Administrator: ORLEN S.A. z siedzibą w Płocku przy ul. Chemików 7.

Dane osobowe: informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej (osobie, której dane dotyczą). Danymi osobowymi są np. imię, nazwisko, adres e-mail.

Pracodawca: Zespół Oddziałów Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo ORLEN Spółki Akcyjnej.

Program Poleceń Pracowniczych - program poleceń pracowników zewnętrznych do pracy, mający na celu wsparcie Spółki w pozyskaniu, zatrudnieniu i zatrzymaniu najlepszych kandydatów do pracy

RODO: Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

Osoba, której dane dotyczą: każda osoba fizyczna, której dane osobowe przetwarzane są przez Administratora w związku z prowadzona przez niego działalnością np. osoba udająca się do stref ograniczonego dostępu w lokalizacjach Administratora, osoba, z którą Administratora wiąże kontrakt umowny lub kierująca do niego zapytanie w formie e-maila.

Użytkownik: każda osoba, która dokonała rejestracji (bądź w imieniu której inna osoba dokonała rejestracji) w systemie informatycznym wykorzystywanym przez Administratora w ramach procesów rekrutacyjnych oraz korzysta z jego funkcjonalności.

System informatyczny - system wykorzystywany przez Administratora w ramach prowadzonych procesów rekrutacyjnych.

 

KONTAKT Z ADMINISTRATOREM

Administratorem danych osobowych Użytkownika jest ORLEN S.A. z siedzibą w Płocku, ul. Chemików 7.

Kontaktowe numery telefonów do Administratora: (24) 256 00 00, (24) 365 00 00, (22) 778 00 00.
Z Administratorem możecie Państwo skontaktować się także:
    a) listownie na adres: ul. Chemików 7; 09-411 Płock,
    b) przez e-mail: daneosobowe@orlen.pl.

Do kontaktu z Inspektorem ochrony danych w ORLEN S.A. służy następujący adres email: daneosobowe@orlen.pl. Z Inspektorem ochrony danych można skontaktować się także pisemnie na adres siedziby ORLEN S.A. wskazany powyżej, z dopiskiem „Inspektor Ochrony Danych“. Dane dot. Inspektora Ochrony Danych dostępne są również na stronie www.orlen.pl w zakładce „Kontakt”.”

 

CELE ORAZ PODSTAWY PRAWNE PRZETWARZANIA DANYCH PRZEZ ADMINISTRATORA

Świadczenie usługi drogą elektroniczną – obsługa konta w systemie Systemie informatycznym

W związku z udostępnieniem możliwości rejestracji konta w Systemie informatycznym Administrator zbiera i przetwarza dane osobowe zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym w szczególności z RODO.

Dane osobowe podane podczas rejestracji konta będą przetwarzane:

1) w celu świadczenia drogą elektroniczną usługi polegającej na udostępnieniu konta oraz wyszukiwarki ofert pracy, na zasadach opisanych w regulaminie – podstawą prawną jest niezbędność przetwarzania do wykonania umowy, której Użytkownik jest stroną (art. 6 ust. 1 lit b RODO);

2) w celu realizacji prawnie uzasadnionego interesu Administratora jakim jest ustalenie lub dochodzenie ewentualnych roszczeń lub obrona przed takimi roszczeniami – podstawą prawną przetwarzania danych jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Aktualne procesy rekrutacyjne

Administrator danych przetwarza dane osobowe podane przez kandydatów do pracy (np. w CV lub liście motywacyjnym) jedynie w zakresie określonym w przepisach prawa pracy, w tym art. 22[1] Kodeksu Pracy, a w przypadku rekrutacji na stanowiska oferowane na podstawie umowy cywilnoprawnej – jedynie w zakresie niezbędnym do zawarcia i wykonania takiej umowy. Podanie danych w szerszym zakresie jest dobrowolne.

Jeśli w wysłanej aplikacji albo w trakcie procesu rekrutacyjnego kandydat ujawni także inne dane, niewymagane przez Administratora, uznaje się, że wyraził zgodę na ich przetwarzanie, przy czym taką zgodę można wycofać w każdym czasie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W razie, gdy przesłane aplikacje będą zawierać informacje nieadekwatne do celu, jakim jest rekrutacja, nie będą one wykorzystywane ani uwzględniane w procesie rekrutacyjnym. Dane kandydata do pracy będą przetwarzane wyłącznie w ramach procesów rekrutacyjnych, na które kandydat samodzielnie zaaplikował.

Dane osobowe są przetwarzane:

1) w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa, związanych z procesem zatrudnienia, w tym przede wszystkim Kodeksu pracy – podstawą prawną przetwarzania jest obowiązek prawny ciążący na PGNiG (art. 6 ust. 1 lit. c RODO w związku z przepisami Kodeksu pracy); a w przypadku rekrutacji na stanowisko oferowane na podstawie umowy cywilnoprawnej – podstawą prawną jest podjęcie działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy (art. 6 ust. 1 lit b RODO);

2) w celu przeprowadzenia procesu rekrutacji w zakresie danych niewymaganych przepisami prawa – podstawą prawną przetwarzania jest zgoda (art. 6 ust. 1 lit a RODO);

3) w celu realizacji prawnie uzasadnionego interesu Administratora jakim jest ustalenie lub dochodzenie ewentualnych roszczeń lub obrona przed takimi roszczeniami – podstawą prawną przetwarzania danych jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Rekrutacja w ramach przyszłych procesów rekrutacyjnych

W przypadku wyrażenia zgody dla celów przyszłych procesów rekrutacyjnych, dane osobowe zawarte w ofercie pracy będą przetwarzane w ramach wszelkich procesów rekrutacyjnych prowadzonych przez Administratora aktualnie oraz w przyszłości, w takim wypadku podstawą prawną przetwarzania danych jest wyrażona zgoda (art. 6 lit. a RODO). Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym czasie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

 

OKRES PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH

Świadczenie usługi drogą elektroniczną – obsługa konta w Systemie informatycznym

Dane osobowe przetwarzane w związku z obsługą konta w Systemie informatycznym będą przetwarzane do momentu usunięcia konta w Systemie informatycznym. W przypadku braku aktywności na koncie dane będą przetwarzane przez 3 lat od dnia ostatniego logowania w Systemie informatycznym. Okres przetwarzania może zostać każdorazowo przedłużony o okres przedawnienia roszczeń, jeżeli przetwarzanie danych osobowych będzie niezbędne dla ustalenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń lub obrony przed takimi roszczeniami przez Administratora. W przypadku braku akceptacji klauzuli dotyczącej polityki prywatności, dane zostaną zanonimizowane po upływie 1 miesiąca. Natomiast w przypadku usunięcia konta Użytkownika dane zostaną automatycznie zanonimizowane.

Rekrutacja w ramach aktualnie prowadzonego procesu rekrutacji

W zakresie w jakim dane przetwarzane są w związku z prowadzeniem aktualnego procesu rekrutacyjnego przez Administratora, dane osobowe będą przetwarzane do momentu zakończenia aktualnego procesu rekrutacji, na który kandydat samodzielnie aplikował i wyboru kandydata lub kandydatów przez Administratora. Informacja o udziale w danej rekrutacji będzie dostępna dla Użytkownika jeszcze przez okres kolejnych 6 miesięcy.

Rekrutacja w ramach przyszłych procesów rekrutacji

W przypadku wyrażenia zgody na udział w przyszłych procesach rekrutacyjnych prowadzonych przez Administratora, dane będą przetwarzane do czasu wycofania zgody, jednak nie dłużej niż 3 lata.

 

ODBIORCY DANYCH

W związku z prowadzeniem działalności wymagającej przetwarzania danych osobowych, są one ujawniane zewnętrznym podmiotom, w tym w szczególności dostawcom odpowiedzialnym za świadczenie usług IT, obsługę systemów informatycznych i sprzętu, podmiotom świadczącym usługi prawne.

Administrator zastrzega sobie prawo ujawnienia wybranych informacji dotyczących osoby, której dane dotyczą, właściwym organom bądź osobom trzecim, które zgłoszą żądanie udzielenia takich informacji, w oparciu o odpowiednią podstawę prawną oraz zgodnie z przepisami obowiązującego prawa.
Dostęp do danych osobowych Użytkownika biorącego udział w Programie Poleceń Pracowniczych jako osoba polecana, w zakresie dotyczącym podstawowych informacji o Użytkowniku (np. informacja o zaaplikowaniu na polecane stanowisko, informacja o udziale bądź zakończeniu udziału w rekrutacji, informacja o zatrudnieniu/niezatrudnieniu, informacja o przedłużeniu/nieprzedłużeniu umowy) uzyska pracownik, który polecił wskazaną osobę.

 

UPRAWNIENIA ZWIĄZANE Z PRZETWARZANIEM DANYCH OSOBOWYCH

Prawa osób, których dane dotyczą

Użytkownikowi przysługuje prawo do dostępu do treści danych oraz żądania ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych oraz prawo wniesienia sprzeciwu względem przetwarzania danych.

W przypadku, gdy przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody Użytkownika, można ją wycofać w każdym czasie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.
Użytkownikowi przysługuje ponadto prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych (Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych), gdy Użytkownik uzna, że przetwarzanie jego danych osobowych narusza przepisy RODO.

Więcej informacji o prawach przysługujących w związku z przetwarzaniem danych osobowych znajduje się w Polityce prywatności Administratora dostępnej tutaj
http://pgnig.pl/polityka-prywatnosci