Piłka Ręczna

Sponsoring sportowy stanowi ważną gałąź działań marketingowych podejmowanych przez PGNiG. Organizacja od wielu lat kompleksowo wspiera jedną dyscyplinę w sporcie profesjonalnym – piłkę ręczną, która opiera się na myśleniu strategicznym, wykorzystaniu potencjałów i dynamicznym działaniu, co świetnie oddaje charakter Spółki.

Poziom krajowych i międzynarodowych rozgrywek, zaangażowanie zawodników i wyjątkowa atmosfera na trybunach przekładają się na wzrost zainteresowania Polaków piłką ręczną. Stwarza to doskonałą okazję do dalszego brandingu PGNiG marki, jako marki nowoczesnej i dynamicznej. W 2018 roku PGNiG wspierało następujące inicjatywy:

  • Związek Piłki Ręcznej w Polsce – PGNiG jest sponsorem strategicznym polskiej piłki ręcznej od 2010 roku. Obecnie są wspierane seniorskie i juniorskie reprezentacje Polski kobiet i mężczyzn. W ramach sponsoringu strategicznego Związku Piłki Ręcznej w Polsce w 2018 r. odbyło się wiele istotnych wydarzeń sportowych w tej dyscyplinie. Ponadto obchodzono 100-lecie polskiej piłki ręcznej. Wśród najważniejszych wydarzeń można wymienić:
    • Finał PGNiG Pucharu Polski (Kalisz, 12-13.05.2018) – dwa mecze finałowe Pucharu Polski, kobiet – MKS Perła Lublin – SPR Pogoń Szczecin i mężczyzn PGE Vive Kielce – Azoty-Puławy;
    • Mecz męskich reprezentacji uświetniający obchody 100-lecia polskiej piłki ręcznej (Kalisz, 13.06.2018): Polska – Hiszpania (mistrz Europy). W dniu meczu nastąpiło także odsłonięcie pomnika „Piłkarze ręczni” autorstwa Zbigniewa Wojkowskiego;
    • Mistrzostwa świata kobiet do lat 18 w piłce ręcznej (Kielce, 08-19.08.2018) – Turniej z udziałem 24 najlepszych drużyn świata w tej kategorii wiekowej. Został rozegrany w dwóch obiektach, Hala Legionów i Politechnika Świętokrzyska. Polska zajęła 13. miejsce.
    • Gala 100-lecia polskiej piłki ręcznej (Teatr Wielki Opera Narodowa w Warszawie, 26.10.2018) – honorowymi gośćmi jubileuszowej Gali byli prezydent Rzeczypospolitej Polskiej Andrzej Duda wraz z małżonką Agatą Kornhauser-Dudą. W uroczystości udział wzięło wiele znakomitych osobistości ze świata piłki ręcznej, sportu, biznesu i polityki. Nie mogło zabraknąć wybitnych, byłych i obecnych, reprezentantów Polski, trenerów oraz sędziów. Podczas niej wręczono wyróżnienia dla wielu zasłużonych dla tej dyscypliny sportu.
    • Finały mistrzostw Europy kobiet w piłce ręcznej (Francja, 30.11-04.12.2018) – reprezentacja Polski w turnieju rozegrała trzy mecze: z Serbią, Dania i Szwecją.
  • Superliga sp. z o.o. – Spółka jest także sponsorem tytularnym rozgrywek ligi mężczyzn. PGNiG Superliga jest operatorem najwyższej klasy rozgrywkowej piłki ręcznej w Polsce. Pod nazwą PGNiG Superliga odbywają się profesjonalne rozgrywki 16 klubów, które rywalizują o tytuł Mistrza Polski. Podczas tych rozgrywek realizowane są także wydarzenia z zakresu odpowiedzialności społecznej biznesu skierowane do kibiców i społeczności lokalnej z miast drużyn:
    • wsparcie komunikacji programu „Powietrze bez śmieci” podczas styczniowych rozgrywek, w tym okresie każdorazowo 50 pierwszych osób, które przyjechało na mecz komunikacją miejską wchodziło na niego za darmo;
    • Wielkie dyktando PGNiG Superligi – 22 lutego 2018 r. – z okazji Międzynarodowego Dnia Języka Ojczystego zawodnicy wszystkich klubów pisali dyktando. Swoich idoli sportowych wspierały dzieci i młodzież z lokalnych szkół;
    • Mecz Różowej Wstążki – 7 marca 2018 r. – promujący profilaktyczne badania kobiet;
    • Mecz Dawcy Szpiku (13.10.2018 r.) – akcja realizowana z Fundacją DKMS. Ambasadorzy PGNiG Superligi edukowali, kto może zostać Dawcą i jakie kroki należy podjąć w tym celu. Podczas meczów 7. serii rozgrywek PGNiG Superligi kibice mogli zarejestrować się w bazie DKMS. Finałem akcji był Mecz Dawcy Szpiku w Zabrzu, który miał szczególną oprawę związaną z ideą bycia dawcą szpiku. Od pierwszej minuty spotkania podkreślona została inicjatywa, ponieważ pierwsze podanie wykonał Wojciech Wojnowski - bohater akcji DKMS sprzed kilku lat.
    • Mecz Niepodległościowy (11.11.2018 r.) – narodziny piłki ręcznej w Polsce są ściśle powiązane z datą odzyskania przez Polskę niepodległości. Na tą wyjątkową rocznicę PGNiG Superliga zorganizowała specjalny mecz. Z okazji stulecia odzyskania niepodległości zawodnicy wystąpili w strojach z podobizną Józefa Piłsudskiego. Samo wydarzenie miało wyjątkową biało-czerwoną oprawę, nie zabrakło również oficjalnego logotypu obchodów 100- lecia niepodległości. Kibice zebrani w hali w Gdańsku odśpiewali razem z zawodnikami hymn Polski w ramach akcji „Niepodległa do Hymnu”.
    • Movember – przez cały listopad ambasadorzy PGNiG Superligi zachęcali do zapuszczania wąsów i regularnych badań USG dla mężczyzn. Ambasadorzy akcji rozpoczęli wyzwania internetowe, wzięli udział w działaniach promocyjnych w galeriach handlowych.
  • PGNiG Summer Superliga – PGNiG angażuje się także we wsparcie nowej, perspektywicznej dyscypliny sportu - piłki ręcznej plażowej, która zyskuje coraz większe grono sympatyków. Ta letnia, efektowna dyscyplina sportu stanowi doskonałą alternatywę dla piłki ręcznej halowej, która w okresie wakacyjnym ma przerwę w rozgrywkach.