Kultura

Obchody 100-lecia Niepodległości Polski

PGNiG angażuje się również w szereg inicjatyw patriotycznych, takich jak działania mające na celu uczczenie rocznicy 100-lecia odzyskania przez Polskę niepodległości. Spółka w setną rocznicę odzyskania niepodległości wprowadziła okolicznościowy logotyp podkreślający polskie barwy narodowe. Okolicznościowy znak jest kontynuacją dotychczasowego symbolu firmowego. Użyte w elemencie graficznym kolory biały i czerwony w bezpośredni sposób odnosiły się do barw narodowych. Nowe logo obowiązywało od 1 marca do 31 grudnia 2018 r.

Wśród wydarzeń kulturalnych i patriotycznych Spółka wsparła m.in.:

  • Koncert z okazji 100-lecia Odzyskania Niepodległości przez Rzeczpospolitą Polską

Projekt zaplanowany został z myślą o obchodach 100-lecia Odzyskania Niepodległości RP w Królestwie Danii. Rocznica ta stworzyła bowiem doskonałą okazję do przybliżenia duńskiej opinii publicznej dorobku i gospodarczego potencjału Polski – kraju sąsiedniego, lecz wciąż mało jej znanego. Poprzez uczestnictwo w projekcie, spółka ugruntowała pozytywny wizerunek firmy jako mecenasa kultury.

  • X-lecie członkostwa Polski w IEA; 100 rocznica odzyskania Niepodległości przez Polskę – w październiku 2018 roku, w Ambasadzie Polskiej w Paryżu obchodzono 10. rocznicę przyjęcia Polski do Międzynarodowej Agencji Energetycznej, poprzez udział w której Polska uzyskała głos w tym obecnie jedynym globalnym forum energetycznym. Podczas debaty z udziałem polskich ekspertów mówiono m.in. o polskiej transformacji energetycznej, także w kontekście COP24. Drugim aspektem współpracy była promocja Polski z okazji 100. rocznicy odzyskania niepodległości w trakcie koncertu muzyki klasycznej i patriotycznej, przybliżającej losy Rzeczypospolitej pierwszych lat po uzyskaniu niepodległości. Koncert odbył się w siedzibie OECD.
  • Uroczyste przyjęcie z okazji 100-lecia odzyskania niepodległości przez Polskę w Waszyngtonie – ponad 800 gości wzięło udział w przyjęciu wydanym 13 listopada w siedzibie United States Institute of Peace z okazji setnej rocznicy odzyskania niepodległości. Wydarzenie miało bardzo pozytywny oddźwięk wśród gości, zorganizowane zostało z dużą klasą, merytorycznie dotyczyło historii Polski i Stanów Zjednoczonych, jednak dzięki prezentacjom, przemówieniom i nowoczesnej oprawie pokazywało Polskę jako kraj o dużym potencjale w dziedzinie i kultury, i ekonomii, o istotnym znaczeniu w Europie i na świecie. W przemówieniu ambasador Wilczek nawiązał do bezpieczeństwa energetycznego i roli kontraktów zawartych z amerykańskimi firmami przez PGNiG. W przyjęciu wzięli udział przedstawiciele administracji amerykańskiej, przedstawiciele korpusu dyplomatycznego oraz prestiżowych waszyngtońskich think-tanków, środowisk kulturalnych, naukowych i medialnych, studenckich oraz liderzy Polonii. Piękna, modernistyczna siedziba Instytutu Pokoju była podświetlona na ten wieczór biało-czerwonymi polskimi barwami narodowymi.
  • Koncert: Mistrzowie klasyki XVIII wieku w wykonaniu orkiestry Capella Cracoviensis – 18.12.2018 roku wraz z Instytutem Polskim w Moskwie, PGNiG wsparło organizację koncertu w Katedrze Katolickiej w Moskwie, będące zwieńczeniem obchodów 100 rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości a zarazem 30. rocznicy powstania Instytutu Polskiego w Moskwie. Wystąpiła orkiestra polska o światowej renomie.
  • Noworoczny Koncert Kolęd – PGNiG włączył się w obchody 100-lecia Niepodległości Polski uczestnicząc w promocji koncertu kolęd, w wykonaniu Zespołu Artystycznego Wojska Polskiego pt. „Pokój światu, ludziom radość”. Emisja koncertu miała miejsce na antenie Telewizji Republika oraz w Internecie, w dniu Święta Trzech Króli, 6 stycznia 2019 roku.

 

Pozostała działalność sponsoringowa w zakresie kultury:

Teatr Telewizji

Objęcie mecenatem Teatru Telewizji to doskonały przykład współpracy z Telewizją Polską S.A, stanowi ona istotne przedsięwzięcie, którego celem jest nie tylko wsparcie rodzimej sztuki.

Pozostałe, warte przedstawienia działania w zakresie sponsoringu kultury, to m.in. wsparcie Koncertu Galowego „Gintrowski – a jednak coś po nas zostanie”, który kolejny raz okazał się dla PGNiG inicjatywą dającą szerokie możliwości promocji i okazją do wzmocnienia wizerunku firmy. 

  • „Gintrowski – a jednak coś po nas zostanie”, III edycja

Koncert – hołd dla Przemysława Gintrowskiego. Artysty, który mówił, że sztuka powinna poruszać podstawowe wartości moralne. Spółka, uczestnicząc w projekcie w roli donatora, oddaje tym samym cześć ofiarom stanu wojennego i przypomina o ich tragizmie, unikając relatywizowania wydarzeń z 1981 r.

  • XXII Międzynarodowy Festiwal Muzyki Gospel – Camp Meeting Gniew 2018

Festiwal Muzyki Gospel to międzynarodowa impreza o  organizowana od 22 lat. Każdy z 5 dni Festiwalu wypełniony jest od rana do późnych godzin wieczornych różnego rodzaju warsztatami, m.in. wokalnymi, dla dyrygentów, a osobny przedział stanowi grupa dziecięca. Na wieczorne koncerty natomiast przychodzą dziesiątki tysięcy ludzi.

  • Prenumerata „wSieci Historii”
PGNiG jako partner wspierający sfinansowało prenumeratę miesięcznika „wSieci Historii”, czyli 12 kolejnych numerów czasopisma dystrybuowanych do 3000 bibliotek szkolnych w całej Polsce. W ten sposób Spółka podjęła działania na rzecz kształtowania pamięci historycznej i tożsamości młodego pokolenia Polaków. Zapewnienie młodzieży pozytywnych wzorców służy budowaniu dumy z naszej przeszłości i czerpaniu z bogatej historii, często nieprezentowanej szerszemu gronu odbiorców.