FAQ

Zapoznaj się z odpowiedziami na najczęściej zadawane pytania

Czy aplikacja mBOK PGNiG jest bezpłatna?

Tak, aplikacja mBOK jest darmowa.

 

Na jakich systemach operacyjnych działa aplikacja mBOK PGNiG?

Aplikacja działa na systemach Android oraz iOS.

 

Kto może korzystać z aplikacji mBOK PGNiG?

Z naszej aplikacji mBOK może korzystać każdy Klient posiadający w PGNiG OD umowę na dostarczanie gazu lub energii elektrycznej.

 

Jak mam aktywować aplikację?

Wystarczy, że podasz swój numer Klienta (znajdziesz go na każdej fakturze od PGNiG) oraz numer PESEL lub numer umowy oraz NIP (w przypadku firm).

 

Czy aby skorzystać z aplikacji mBOK muszę mieć aktywne konto eBOK?

Nie, aplikacja mBOK jest całkowicie niezależna od konta eBOK.

 

Czy mogę zalogować się swoimi danymi z konta eBOK?

Niestety nie. Należy podać nowy zestaw danych tj. adres mailowy oraz hasło. Dla Twojej wygody możesz jednak podać dane, które były wykorzystywane do konta eBOK.

 

Czy aplikacja obsługuje umowy energii elektrycznej?

Tak, aplikacja mBOK obsługuje zarówno umowy gazowe jak i energii elektrycznej.

 

Jakie funkcjonalności ma aplikacja mBOK?

  • podanie odczytu stanu gazomierza oraz licznika energii elektrycznej,
  • podgląd informacji o aktualnych i archiwalnych rozliczeniach wynikających z realizacji posiadanych umów,
  • kontrolę bieżącego salda płatności,
  • obsługę płatności elektronicznych wszystkich umów,
  • wgląd w historię zużycia paliwa gazowego oraz energii elektrycznej,
  • otrzymywanie powiadomień takich jak np. informacja o nowej fakturze czy zbliżającym się terminie płatności,
  • zapoznanie się z bieżącą ofertą produktową PGNiG OD,
  • zmianę/uzupełnienie danych w obecnie posiadanej umowie,
  • zarządzanie zgodami marketingowymi,
  • przekazanie nam swoich uwag poprzez formularz kontaktowy.

 

Czy poprzez aplikację mBOK można dokonać płatności?

Tak, aplikacja mBOK umożliwia płatność elektroniczną. Wpłacona kwota trafia bezpośrednio na indywidualne konto rozliczeniowe PGNiG OD.

 

Jaki jest koszt płatności elektronicznej?

Operator płatności elektronicznej – Przelewy24 pobiera prowizję od każdej transakcji w wysokości 0,49 zł, niezależnie od kwoty płatności.

 

Ile trwa zaksięgowanie płatności?

Zaksięgowanie płatności odbywa się w dni robocze i trwa do 24h.

 

Czy mogę usunąć aplikację mBOK?

Tak. Wystarczy odinstalować aplikację na swoim telefonie.

 

Czy mogę usunąć swoje konto mBOK?

Tak. W tym celu należy wejść w Ustawienia i w sekcji "Zlikwiduje konto mBOK" kliknąć "Usuń konto".

 

Czy w aplikacji mogę połączyć informacje z kilku posiadanych umów?

Tak. W tym celu należy wejść w Ustawienia i w sekcji ‘Powiązane konta’ kliknąć "Dodaj konto".

 

Czy mogę podać odczyt stanu gazomierza?

Tak. W zakładce "Podaj odczyt" możesz przekazać odczyt stanu gazomierza. Odczyt ten powinien być dokonany i przekazany do ostatniego dnia miesiąca.

 

Czy wszyscy mogą podać odczyt?

Opcja podania odczytu stanu gazomierza jest dostępna dla wszystkich Klientów PGNiG. W przypadku posiadania grupy taryfowej z oznaczeniem innym niż 12T podany odczyt nie musi stanowić podstawy do rozliczenia.

 

Mój stan licznika to zaczyna się od zer np. 00123 m3. Czy mam je wpisywać podczas podawania odczytu?

Nie. Wystarczy, że podasz 123.

 

Dokonałem zmiany danych. Kiedy zostaną wprowadzone do systemu?

Po weryfikacji przez naszego pracownika nowych danych, zmiana nastąpi w przeciągu 24h, w dni robocze.

 

Czego dotyczą Powiadomienia?

Powiadomienia to informacje, które wysyłamy do naszych Klientów w formie powiadomień z aplikacji np. o wystawieniu nowej faktury, upływającym terminie płatności, nowych ofertach czy aktualizacji aplikacji.

 

Po jakim czasie zostaną aktywowane zamówione w aplikacji mBOK usługi?

W przypadku zamówienia eko-faktury zmiana  zostanie zapisana a termin realizacji usługi w nowej formie zależy od okresu rozliczeniowego każdego Klienta.

 

Czy mając uruchomioną usługę eko-faktury w serwisie eBOK jest ona automatycznie uruchomiona na moim koncie mBOK?

Usługa eko-faktury jest realizowana przez systemy mBOK. Aplikacja przyjmuje zamówienie na tę usługę.

 

Widzę niezgodności na moim koncie. Jak mogę się skontaktować z administratorem aplikacji?

Zapraszamy do kontaktu poprzez wypełnienie formularza kontaktowego w zakładce "Kontakt".