Aktualności

Drukuj

04.06.2019 Rusza mojeID – usługa zdalnego potwierdzania tożsamości PGNiG Obrót Detaliczny, KIR i PKO BP

Z usługi mojeID mogą już korzystać klienci PKO Banku Polskiego i PGNiG Obrót Detaliczny. mojeID ułatwia dostęp do usług online klientom PGNiG wykorzystując tożsamość cyfrową potwierdzaną przez PKO Bank Polski.

Usługa mojeID, opracowana przez Krajową Izbę Rozliczeniową we współpracy z PKO Bankiem Polskim, pozwala na zdalne potwierdzanie tożsamości, dzięki której użytkownik zyskuje łatwy dostęp do usług online. Wszystko bez konieczności zapamiętywania i wpisywania kolejnych loginów i haseł do różnych serwisów. W praktyce mojeID pozwala na przeniesienie do cyfrowego świata usług, które do tej pory wymagały osobistej wizyty w punkcie obsługi lub umawiania się z kurierem.

PKO Bank Polski, jako pierwszy dostawca e-Tożsamości, umożliwił swoim klientom skorzystanie z usługi mojeID, a PGNiG Obrót Detaliczny jest pierwszym podmiotem komercyjnym, który dołączył do mojeID jako dostawca usług.

Jako największy bank w kraju i lider w dziedzinie innowacji wdrożyliśmy kolejny produkt podnoszący poziom cyfryzacji społeczeństwa. mojeID zapewnia wygodny dostęp do usług online kilku milionom naszych klientów internetowych - mówi Adam Marciniak, wiceprezes Zarządu PKO Banku Polskiego. – Nie ma rozwoju cyfrowych usług komercyjnych i publicznych bez cyfrowej tożsamości. Z mojeID identyfikacja przebiega sprawnie i bezpiecznie. Wykorzystanie danych potwierdzających tożsamość – analogicznych, jak w bankowości elektronicznej – to bardzo duża wygoda dla internautów – dodaje Adam Marciniak.

e-Tożsamość to środek identyfikacji elektronicznej wydawany przez bank. Składa się z zestawu danych, które będą potwierdzać online tożsamość użytkownika. Pozwoli to na zdalne korzystanie z usług, które do tej pory wymagały wizyty w punkcie obsługi klienta. Dzięki e-Tożsamości klienci mogą podpisać umowę z PGNiG na dostawę gazu w internetowym biurze obsługi klienta.

Jak działa mojeID w PGNiG Obrót Detaliczny?

Klient, chcąc zawrzeć nową umowę dostarczania paliwa gazowego, zostaje przekierowany na stronę serwisu iPKO by potwierdzić swoją tożsamość. W konsekwencji wszystkie formalności związane z podpisaniem umowy z PGNiG będą realizowane w pełni zdalnie, bez konieczności wizyty klienta w punkcie obsługi oraz bez przesyłania dodatkowych dokumentów. Obsługa umowy zawartej w ten sposób będzie realizowana w całości poprzez serwis samoobsługowy ebok.pgnig.pl

Chcemy być bliżej naszych klientów i zapewniać im coraz lepsze i najnowocześniejsze narzędzia do korzystania z naszych usług online – mówi Henryk Mucha, prezes Zarządu PGNiG Obrót Detaliczny. – Uruchomienie zawarcia nowej umowy przy wykorzystaniu mojeID i jej zdalna obsługa poprzez nasz serwis eBOK to przede wszystkim olbrzymia wygoda dla naszych Klientów. Warto dodać, że jesteśmy jedną z pierwszych firm energetycznych w Europie, które oferują tego typu możliwość. Naszym głównym celem jest kształtowanie w świadomości klientów pozytywnego obrazu PGNiG jako firmy podążającej za najnowszymi trendami. Uważnie obserwujemy jak dynamicznie zmienia się nasze otoczenie rynkowe i w jaki sposób zmieniają się nawyki konsumenckie. Analizujemy trendy w okresie następnych 5, 10, 15 lat i szukamy nowych form dostępności dla klienta oraz poprawy jakości obsługi. Idea PGNiG otwartego dla klientów przez 24 godziny właśnie staje się faktem – dodaje Henryk Mucha.

mojeID to odpowiedź na potrzeby sektora bankowego, usługodawców oraz samych klientów, którzy zyskają łatwy dostęp do wielu usług online – mówi Piotr Alicki, prezes Zarządu KIR. – Wdrożenie produkcyjne mojeID w PKO Banku Polskim i PGNiG Obrót Detaliczny to przykład realizacji naszej strategii udostępniania ekosystemu zaawansowanych i bezpiecznych rozwiązań cyfrowych dla polskich firm i konsumentów – dodaje Piotr Alicki.

PKO Bank Polski jest liderem zmian technologicznych. Strategia banku zakłada dynamiczny rozwój nowych technologii na rynku, a co za tym idzie – rozwój w takich obszarach, jak eTożsamość, mobile, blockchain czy sztuczna inteligencja. Jako pierwszy bank umożliwił klientom, korzystającym
z bankowości elektronicznej, składanie online wniosków o świadczenie z Programu 500+, dostęp do PUE ZUS, realizację płatności bezpośrednio z portalu ePIT czy tworzenie Profilu Zaufanego (eGO).

PGNiG Obrót Detaliczny jest liderem sprzedaży na rynku gazu ziemnego w Polsce. Obsługuje blisko 7 mln klientów, wśród których są zarówno duże, średnie i mniejsze firmy, jak i przedszkola, szkoły, instytucje oraz przede wszystkim większość gospodarstw domowych w Polsce. PGNiG Obrót Detaliczny uruchomiło w ubiegłym roku bezpłatną aplikację mobilną mBOK. Program cieszy się dużym zainteresowaniem wśród klientów - został pobrany ponad 360 tysięcy razy. Z aplikacji mobilnej mBOK może korzystać każdy klient PGNiG Obrót Detaliczny. Jest ona dostępna zarówno na urządzenia mobilne z systemem Android, jak i iOS.

KIR został powołany z inicjatywy Narodowego Banku Polskiego, Związku Banków Polskich i 16 banków komercyjnych w celu elektronizacji i profesjonalizacji rozliczeń międzybankowych w Polsce. Jest kluczową firmą obsługującą infrastrukturę polskiego sektora bankowego. Zapewnia niezawodność i bezpieczeństwo w zakresie świadczonych usług, dążąc do efektywnego wspierania rozwoju obrotu bezgotówkowego. Wykorzystując unikalne w skali polskiego rynku kompetencje i doświadczenie, KIR rozwija i dostarcza rozwiązania systemowe dopasowane do potrzeb sektora bankowego oraz aktywnie uczestniczy w cyfryzacji usług publicznych i procesów gospodarczych.

Powrót